به گزارش نما ، چندی پیش کانال های اصلاح طلب مطلبی را به نقل از محمد علی آهنگران که از قضا فرزند سردار حاج صادق آهنگران نیز هست منتشر کردند که در آن وی به سخنان رییس جدید سازمان بسیج مستضعفین درباره فتنه گران انتقاد کرده بود.
اما نکته ای که در سخنان سردار غیب پرور موجب واکنش رسانه های اصلاح طلب و دستمایه اظهار نظر محمد علی آهنگران شده این بخش از صحبت های وی است که گفته بود: "بنده قبلا سران فتنه را نجس سیاسی خوانده ام اکنون هم بر روی این موضع اصرار دارم؛ سران فتنه نجس سیاسی هستند، که با آب زمزم هم تطهیر نمی شوند مگر این که یک زمانی بیایند درساحت ملت و رهبری معظم انقلاب توبه کنند."
پس از این سخنان صریح و بی پرده رییس سازمان بسیج مستضعفان واکنش های فراوانی از سوی جریان اصلاحات را علیه وی در رسانه هایشان و فضای مجازی شکل داده بود.
سخنان تامل برانگیز محمد علی آهنگران که پیش از این نیز با صحبت هایی معاشقه گونه اوج ارادت خود را به جریان اصلاحات نشان داده بود، نمود خاصی پیدا کرد.
وی با اشاره به نجس خواندن سرکردگان فتنه امریکایی_صهیونیستی 88 از سوی رییس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرده: "كسي كه مي خواهد در زمينه فروع احكام شرع حكمي يا فتوايي صادر كند مي بايست مراحل مختلف و متعددي را طي كرده باشد. دوره مقدمات را به خوبي سپري كرده باشد و پس از حداقل هشت سال تحصيل در دوره سطح ، سالهاي زيادي را در مقطع خارج فقه و اصول پشت سر گذارده پاي درس اساتيد عالي رتبه حوزه هاي علميه نشسته و تلمذ كرده باشد. يك مجتهد براي استنباط احكام شرعي مي بايست فهم درستي از متون اسلامي داشته باشد
طلبه هاي علوم ديني سالها زحمت مي كشند و به قول معروف دود چراغ مي خورند تا صلاحيت داشته باشند بعنوان يك مجتهد حكم حليت و حرمت يا حكم نجاست و پاكي صادر كنند
آهنگران جوان سپس آورده است: "فرمانده محترم و جديد بسيج مستضعفين سردار غيب پرور، لدي الورود و در آغاز تصدي سمت فرماندهي بسيج ، بدون طي مراحل لازم جهت صدور فتوا ، بر صندلي افتاء و اجتهاد جلوس نموده و به نجاست سياسي عده اي -كه او آنها را سران فتنه خوانده - فتوا داده است.
"بايد به ايشان كه از همرزمان پدرم در دوران دفاع مقدس بوده و در اخلاص و صفا و مجاهدت و جانبازي او هيچگونه ترديدي ندارم به عنوان يك طلبه ساده عرض كنم دخالت در امر فتوا و صدور احكام شرعي نيازمند صلاحيتهاي علمي و معنوي است و بدون اين صلاحيتها، انسان به دام بدعت گذاري و انحراف مي افتد و عواقب اخروي خطرناكي دارد."
در مورد اظهارات سخنان محمد علی آهنگران و شخص وی که اتفاقاً به ملبس به لباس روحانیت است چند نکته قابل توجه وجود دارد. نخستین نمود به شخصیت وی و انتصاب او به یکی از بهترین یادگاران دوران دفاع مقدس یعنی سردار سرتیپ دوم پاسدار حاج صادق آهنگران برمی گردد.
به خوبی روشن است که اگر وی با چنین شخصیت ماندگاری که به ویژه در میان محبان اهل بیت و مداحان خاندان عترت رسول خدا(ص) از محبوبیت خاصی برخوردار است، نسبتی نداشت به طور طبیعی اینگونه مورد سوداگری سیاسی جریان حامی فتنه قرار نمی گرفت. از این رو شایسته است ایشان دست کم به حرمت پدر بزرگوار خود که عمری را در جهت دفاع از انقلاب و زنده نگه داشتن یاد رسول خدا و خاندان اطهر ایشان سپری کرده در جهت خوشایند افرادی که با کارهای وقیهانه طرفدارانشان در عاشورای فراموش نشدنی سال 88حداقل به نام آنها به با کمال بی شرمی حریم اهل بیت(علیهم السلام) را شکستند، حرکت نکند.
اما نکته دومی که وی به آن توجه نکرده است؛ تفاوت میان کنایه با صدور فتواست. آنچه که سردار در کلام خود به کار برده کنایه از همراهی سرکردگان فتنه با مظاهر نجاست سیاسی یعنی امریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی بود.
دو فردی که اکنون عده ای درصدد تطهیر آنها هستند، با وجود هشدارهای مکرر رهبری و مردم متدین نه تنها خطوط خود را با دشمن مشخص نکردند بلکه به مانند پیاده نظام مجری امیال آنان شدند. در اینجادو سوال مطرح می شود: اول آنکه چرا آنان در زمانی که عده ای به نام طرفداریشان حرمت ماه مبارک رمضان را شکستند، از اقدام حرمت شکنانه آن جماعت بی حیا و لامذهب تبری نجستند و نیز در قضیه عاشورای سال 88 تعدی کنندگان به ساحت مقدس سالار شهیدان را افرادی خداجو خواندند؟!
دومین سوال این است که آیا هم نوایی کامل با دولت های استکباری و صهیونیستی که رهبر انقلاب آنان را دولت های نجس سیاسی عنوان کردند، موجب آن نمی شود که نجاست سیاسی دولت ها مذکور دامان دو سرکرده گنه کار فتنه را هم بگیرد؟!
از این رو شیخ جوان اگر به گذشته گفته شده نگاهی بی طرفانه و به دور از اغراض سیاسی بی اندازد، بی شک پس از آن در مورد نجاست سیاسی سران فتنه نگاهی متفاوت را خواهد داشت.همچنین شایسته است تا وی تفقهی در زبان شیرین فارسی هم داشته باشد تا زین پس تفاوت میان فتوا با کنایه را به خوبی درک کند.