احمد راستینه در گفتگو با نما:

ورود مجلس به مانع‌تراشی بانك‌ها در پرداخت وام ازدواج/ شرایط پرداخت وام ازدواج تسهیل شود

عکس خبري -ورود مجلس به مانع‌تراشي بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج/ شرايط پرداخت وام ازدواج تسهيل شود

عضو كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر ناكارآمدی ها در موضوع ارایه تسهیلات وام ازدواج مدیریت و اصلاح نشود، مجلس به ناچار به وظایف نظارتی و قانونی خود عمل خواهد كرد.

احمد راستینه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی «نما» با اشاره به مشکلات در زمینه ارائه تسهیلات وام ازدواج به جوانان از سوی برخی بانکها تصریح کرد: بانک‌ها باید شرایط بسیار روان و آسانی را در ارائه وام ازدواج به جوانان در نظر بگیرند.

وی با اشاره به اینکه ما نسبت به عدم پرداخت وام ازدواج و یا هر گونه مشکلات دیگر در این بخش به بانک‌ها متذکر خواهیم شد، تصریح کرد: اگر چنین مسائلی مدیریت و اصلاح نشود، مجلس به ناچار به وظایف نظارتی و قانونی خود عمل خواهد کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: درحال حاضر برخی بانک ها در مسیر ارائه وام ازدواج فعالیت ها و همراهی خوبی دارند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: با این حال متاسفانه برخی از بانکها هم با سخت کردن فرایند اخذ تسهیلات و قرار دادن موانع در تضامین، مشکلاتی را برای وام‌گیرندگان ایجاد کرده اند که این مسئله به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

راستینه ادامه داد: ما از مردم انتظار داریم که اگر در این بخش مواردی وجود دارد، آن موارد را به صورت مصداقی به کمیسیون فرهنگی اعلام کنند طبیعتاً این کمیسیون در راستای وظایف خود، نظارت خود را اعمال خواهد کرد.

وی تأکید کرد: البته ما با توجه به دستورات سریع وزیر اقتصاد در این بخش امیدواریم که این مسائل به زودی برطرف شود.

۱۴۰۱/۲/۱۲

اخبار مرتبط