قطع برق مراكز مجاز استخراج رمزارز از راه دور

عکس خبري -قطع برق مراکز مجاز استخراج رمزارز از راه دور

مجری طرح تامین برق رمزارزها گفت: مراكز مجاز استخراج رمزارز، برای كنترل بیشتر، مجهز به كنتور هوشمند شدند.

به گزارش نما، محمد خدادادی بهلولی گفت: از الزامات قانونی که وزارت نیرو باید درباره استخراج کنندگان رمزارز انجام دهد، نصب کنتورهای هوشمند است. کنتورهای هوشمند میزان مصرف را به صورت لحظه‌ای نظارت و از راه دور برای مراکز کنترل برق ارسال می‌کند.

او گفت: نصب کنتورهای هوشمند فقط قرائت لحظه‌ای مصرف مراکز استخراج رمزارز را امکان‌پذیر نکرده، بلکه امکان کنترل از راه دور را هم به وجود آورده و می‌توانیم از راه دور اقدام به قطع برق این مراکز کنیم.
به گفته مجری طرح تامین برق رمزارزها، طبق مصوبه هیئت وزیران در سال ۱۳۹۸، در ایامی که شبکه برق محدودیت دارد، استفاده مراکز مجاز استخراج رمزارز از این شبکه، ممنوع است. اگر شبکه محدودیتی نداشته باشد، تامین برق آن‌ها انجام خواهد شد، اما در زمان صدور مجوز نیز به این گروه از صنایع اعلام شده که در زمان اوج مصرف، نمی‌توانند از شبکه سراسری برق مصرف کنند باید تامین برق را از روش‌های خودتامین انجام دهند.


آنطور که مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفته، هم اکنون حدود ۲۰۰ مگاوات ظرفیت استفاده مجاز مراکز استخراج رمزارز در شبکه برق وجود دارد و حداقل میزان مصرف مراکز غیرمجاز نیز، حدود ۱۲۰۰ مگاوات برآورد می‌شود که تاکنون، حدود ۶۵۰ مگاوات شناسایی، ضبط و در اختیار مراجع قانونی قرار گرفته است.
منبع: باشگاه خبرنگاران

۱۴۰۱/۳/۲۳

اخبار مرتبط