سخنان حجاریان از وضعیت پروژه هسته‌ای ایران

حجاریان باب میل صهیونیست‌ها

عکس خبري -حجاريان باب ميل صهيونيست‌ها

همزمان با صدور قطعنامه ضدایرانی در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی كه از سوی امریكا و سه كشور انگلیس، فرانسه و آلمان تهیه شده بود، جریان تندرو اصلاح‌طلب در داخل كشور در اقدامی عجیب اقدام به تكمیل پازل ضدایرانی غرب كرد.

مدنی- همزمان با صدور قطعنامه ضدایرانی در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که از سوی امریکا و سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان تهیه شده بود، جریان تندرو اصلاح‌طلب در داخل کشور در اقدامی عجیب اقدام به تکمیل پازل ضدایرانی غرب کرد. در همین راستا سعیدحجاریان تئوریسین این جریان گفته است: "پروژه هسته‌ای هزینه‌زا و با دستاورد نزدیک به صفر بوده است؛ نه برقی ساخت و نه توان بازدارندگی به‌وجود آورد"
دستاوردهای هسته ای در حالی نزدیک به صفر عنوان می شود که محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در مورد دستاوردهای انژی هسته ای فروردین‌ماه 1401 می گوید: "تاکنون ۲۵ دستاورد هسته‌ای در سال‌های اخیر داشته‌ایم که شامل مواردی همچون رادیو داروها، کشاورزی، پیشران هسته‌ای، آب‌شیرین‌کن، تولید 1000 مگاوات برق در نیروگاه بوشهر و... هستند همچنین در روز ملی فناوری هسته ای از 9 دستاورد دیگر که شامل سه دستاورد در حوزه رادیو دارو، دو دستاورد در حوزه پلاسما و چهار دستاورد حوزه‌های صنعتی، لیزر، سیستم‌‌های کنترلی و عکسبرداری هم رونمایی شد
اما بهترین پاسخ به این ادعا را می توان در سخنان امام خامنه ای در سال ۹۴ دید؛ "اتفاقا آمریکایی‌ها هم همین را گفتند! آمریکایی‌ها هم می‌گفتند ایران این‌همه نفت دارد، می‌خواهد چه کار کند انرژی هسته‌ای را؟ بنده گفتم خب ما امروز دست به سیاه‌وسفید انرژی هسته‌ای نزنیم، پس‌فردا که نفت‌مان تمام شد، آن‌وقت [باید] برویم انرژی هسته‌ای را گدایی کنیم از این و آن. خب بله دیگر؛ وقتی آنها داشته باشند، ما نداشته باشیم و احتیاج داشته باشیم، پدر ما را درمی‌آورند. دیدید سر این ۲۰ درصد چه کردند؟ ما به اورانیوم غنی‌شده‌ ۲۰ درصد احتیاج داشتیم برای این رآکتور تهران - همین رآکتور کوچکی که در تهران هست که داروهای هسته‌ای تولید می‌کند، داشت تمام می‌شد و گفتند چند ماه دیگر تمام می‌شود؛ یک ژستی گرفتند غربی‌ها، یک قیافه‌ای گرفتند، یک شروطی گذاشتند که واقعا خفت‌آور بود. البته آخرش به نفع ما تمام شد؛ یعنی جوان‌های ما وقتی دیدند که راجع‌به فروش ۲۰ درصد که بفروشند و پولش را بگیرند، ناز می‌کردند، وقتی دیدند اینها این‌جور دارند اذیت می‌کنند، درصدد برآمدند خودشان ۲۰ درصد را تولید کنند و تولید هم کردند"


۱۴۰۱/۳/۲۳

اخبار مرتبط