4 سد بزرگ انقلاب در مواجهه با دشمن

محمدكاظم انبارلویی

 رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور از آنان به عنوان سخنگویان انقلاب و پرچمداران عدالت در کشور یاد کردند.
سخنگویی انقلاب و پرچمداری عدالت؛ شرایط ، اقتضائات و نیز به دانشی نیاز دارد که باید توجهی مضاعف را به خود اختصاص دهد.
استکبار جهانی در مواجهه با انقلاب اسلامی با چهار سد بزرگ و مستحکم روبه‌رو است که با نبرد نرم و سخت درصدد نفوذ به آن است اما هرچه تلاش می‌کند کمتر نتیجه می‌گیرد.
اولین سد بزرگ «سازمان» انقلاب است . آن سازمانی که انقلاب را پدید آورد، سازمان روحانیت، مراجع، حوزه‌های علمیه، شبکه وسیع مساجد ، هیئت‌ها و تکیه‌های مذهبی و ...است. ائمه جمعه به عنوان تبیین‌کننده مبانی انقلاب اسلامی و پرچمداری مطالبات انقلابی در صف اول این سازمان وسیع و گسترده قرار دارند.
از درون چنین سازمانی امامین انقلاب اسلامی ظهور کردند و معادلات قدرت را در ایران، منطقه و جهان تغییر دادند. صیانت از سلامت و استحکام این سازمان به عهده ائمه جمعه است. نوآوری‌ها در بازتولید قدرت نرم در این سازمان همانطور که رهبری فرمودند؛ ربط مستقیم به رفتار پدرانه، گفتار و رفتاری مؤمنانه و مبتنی بر تقوا دارد.
دومین سد بزرگ انقلاب در مواجهه با دشمن، نوع «ارتباطات» مردم و روحانیت است که مفصل‌بندی سازمان انقلاب و روحانیت را قوام می‌بخشد. این ارتباطات حزبی، جریانی و گروهی نیست. جنس آن مردمی است که در مساجد و جایگاه‌های نماز جمعه شکل می‌گیرد و سازماندهی می‌شود.
حفظ این ارتباطات و گسترش آن فوق‌العاده مهم است . رهبر معظم انقلاب در همین دیدار ائمه جمعه یکی از وظایف خطیر ائمه جمعه را ارتباط با گروه‌های پرشمار جوانان خودجوش ، بی‌ادعا و بی‌نام و نشان نام بردند. تشکیلات نمازجمعه‌ها باید با پشتوانه ارتباطات مردمی به‌ویژه در حوزه جوانان استحکام خود را حفظ کند. رخنه جریان قدرت و ثروت به این تشکیلات به سلامت و مشروعیت آن آسیب می‌زند.
سومین سد بزرگ انقلاب در مقابل تهاجم دشمن، نوع «اطلاعات»ی است که توسط ائمه جمعه همه هفته در خطبه‌های نورانی نمازجمعه تولید می شود. خطبه‌های نماز جمعه عرصه ظهور تولید ادبیات و تولید گفتمان انقلابی است. ائمه جمعه برای صیانت از انقلاب باید با شناخت دقیق از تکنیک‌ها و تاکتیک‌های جنگ‌شناختی پای در عرصه میادین جهاد تبیین بگذارند. جهاد تبیین آنتی‌ویروس جنگ‌شناختی دشمن است.
رهبر معظم انقلاب در این دیدار تأکید کردند: ادبیات خطبه باید اتحادآفرین ، امیدبخش و به دور از حاشیه‌سازی به نفع دشمن باشد.
آزاداندیشی و نظریه‌پردازی در این حوزه و نوآوری‌های گفتمانی، دشمن را ازنفوذ در چنین سدی ناامید می‌کند.
چهارمین سد انقلاب در مقابل دشمن، دستگاه محاسباتی مردم و مسئولان است که همه هفته در نماز جمعه به‌روز ، بهنگام می‌شود. رهبر انقلاب بارها در بیانات گونه‌گون روی تنظیم دستگاه محاسباتی مردم و مسئولان تأکید کرده‌اند و فرمودند: «هدف دشمن ایجاد اختلال در نظام محاسباتی من و شماست.اگر دستگاه محاسباتی را حفظ کنیم ، سالم نگه داریم دشمن نمی‌تواند کاری کند.»
یکی از جایگاه‌های مهم حفظ دستگاه محاسباتی و تنظیم روابط دولت و ملت، تشکیلات وسیع ائمه جمعه سراسر کشور است. دشمن امروز «علوم مغزی» را به جنگ‌افزار تبدیل کرده است.
آنها با تغییر فکر، ذوق و مزاج ما ، ذهن و مغز ما را هک می‌کنند و همه محاسبات را به هم می‌ریزند بخش عظیمی از مقابله با این جنگ‌افزارهای نرم دشمن، به عهده ائمه جمعه است.
«محاسبات» را باید در اجتماعات عظیم جمعه و جماعات به طور روزانه و هفتگی حفظ کرد.باید معلوم شود دیروز کجا بودیم، امروز کجا هستیم و فردا به کجا خواهیم رفت.
فیلسوفان سیاسی و علمای علم سیاست می‌گویند هرکس که روی چهار پایه «سازمان» ، «اطلاعات»، «ارتباطات» و «محاسبات» درست بایستد می‌تواند به حفظ قدرت خود امیدوار باشد. اکنون ائمه‌جمعه سراسر کشور در سخنگاه‌های نماز جمعه محکم و استوار روی این چهار پایه برای حفظ قدرت اسلام ایستاده‌اند. همین انقلاب را تاکنون بیمه کرده و دشمن را درجنگ سخت و نرم به شکست رسانده است.

۱۴۰۱/۵/۱۱

اخبار مرتبط