كارشناس امور دفاعی در گفتگو با نما مطرح كرد:

پیام دستیابی به موشك هایپرسونیك برای محور مقاومت و منطقه

پيام دستيابي به موشک هايپرسونيک براي محور مقاومت و منطقه

كارشناس امور دفاعی در خصوص پیام اخیر دستیابی ایران به موشك هایپرسونیك گفت: یكی از مهمترین پیام های این رویداد، اراده جدی ایران جهت توسعه توانمندی های نظامی خود در هر شرایطی است.

به گزارش نما ، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تازگی در موضع گیری از دستیابی ایران به موشک های بالستیک هایپرسونیک پیشرفته که توانایی نفوذ به تمامی سامانه های دفاعی را دارند، خبر داده است. مساله ای که در نوع خود با واکنش های مختلف و گسترده منطقه‌ای و بین المللی همراه شده است حسین عظیمیان کارشناس امور دفاعی در خصوص پیام اخیر دستیابی ایران به موشک هایپرسونیک گفت: یکی از مهمترین پیام های این رویداد، اراده جدی ایران جهت توسعه توانمندی های نظامی خود در هر شرایطی است.
وی تصریح کرد: دیدگاه راهبردی نظامی ایران این است که تقویت بنیان های امنیت ملی کشور جز با پیشرفت های متداوم و فتح قله های جدید در عرصه توانمندی های نظامی دفاعی میسر نیست و در همین چهارچوب، دستیابی ایران به موشک های پیشرفته هایپرسونیک نمودی عینی از سلسله توسعه توانمندی های کشورمان است که بدون هرگونه مکثی در حال حرکت است.
این کارشناس امور دفاعی با بیان اینکه یکی دیگر از پیام های موفقیت اخیر ایران در دستیابی به موشک های پیشرفته هایپرسونیک، معطوف به دولت‌ها و رسانه های غربی است خاطرنشان کرد: دولت های غربی در روزهای اخیر تلاش های گسترده ای را جهت دامن زدن بر تنش ها و اغتشاشات در داخل ایران داشته اند، ایران با این موفقیت تاکید کرده که قطار پیشرفت های این کشور با توجه به تشدید خصومت های دشمنان علیه آن، با سرعتی بیشتر نسبت به گذشته در حرکت است و قرار نیست ایران روند موفقیت ها و پیشرفت ها در واکنش به جوسازی های دولت ها و جریان های رسانه‌ای غربی متوقف شود.
عظیمیان در پایان گفت: دستیابی به موشک های هایپرسونیک، پیام های قابل تاملی را نیز برای محور مقاومت در منطقه به همراه داشته است با تشدید جبهه بندی های منطقه ای، محور مقاومت بیش از هر زمان دیگری نیاز به پیشرفت ها و تقویت توانمندی های خود دارد که در این رابطه، کسب موفقیت های تازه از سوی ایران در قالب مسائل دفاعی و نظامی، موجب تقویت روحیه گروه ها و کشورهای عضو محور مذکور و در عین حال، ناامیدی جبهه مقابل خواهد شد


۱۴۰۱/۸/۲۳

اخبار مرتبط