حاج علی قربانی:

آزادی كه در غرب می‌گویند عاقبتش بی‌بندوباری است

آزادي که در غرب مي‌گويند عاقبتش بي‌بندوباري است

استعمار چه می‌كند؟ در همه شئونات زندگی ما دخالت و سعی می‌كند، مردم را به انحراف بكشد. آن‌ها بیكار نمی‌نشینند یك مرتبه صحبت از برهنگی می‌كنند، یك مرتبه صحبت از آزادی می‌كنند. آزادی كه در چارچوب نباشد، همین است. آخرش می‌شود برهنگی و حدی هم ندارد.

حاج علی قربانی مداح اهل بیت(ع) که میان هیأتی‌ها با «حاج قربون» شناخته می‌شود، با اشاره به حوادث اخیر اظهار داشت: استعمار چه می‌کند؟ در همه شئونات زندگی ما دخالت و سعی می‌کند، مردم را به انحراف بکشد. آن‌ها بیکار نمی‌نشینند یک مرتبه صحبت از برهنگی می‌کنند، یک مرتبه صحبت از آزادی می‌کنند.  آزادی که در چارچوب نباشد، همین است. آخرش می‌شود برهنگی و حدی هم ندارد.
گناه این روزها حراج شده است

وی افزود: الآن فردی که روسری را از سرش برداشته است، خواسته‌اش تمام می‌شود؟ نه گناه حراج شده است. قدیم هیچ‌کس نمی‌توانست اینقدر گناه کند. حتی اگر می‌خواست هم نمی‌توانست گناه کند. زمان ما فردی باید سر زبان یا چهره‌ای داشت تا بتواند وارد مجلس معصیت شود و با خانمی ارتباط بگیرد. اما امروز اگر فردی سر زبان داشته باشد اما لال هم باشد، می‌تواند در فضای مجازی چت کند.

قربانی گفت: بُشر در خانه‌اش مجلس معصیت بود و نوازندگان می‌نواختند و رقاصان می‌رقصیدند. موسی بن جعفر (ع) عبور می‌کرد که دید کنیزی از این خانه خارج شد. از او پرسید این خانه کیست؟ او گفت خانه بُشر است. حضرت فرمود: این بنده است یا آزاد است؟ او سؤال را نفهمید و گفت اینقدر مال دارد که آزاد است. خودش ۴۰۰ غلام و کنیز دارد. حضرت فرمود که آزاد است که اینگونه زندگی می‌کند.

مناجات یک مداح شهید با امام حسین (ع)

این سخنران مذهبی با بیان اینکه هرچه می‌کشیم از آزادی‌ها و اختیاراتی است که دادیم، تصریح کرد: مرحوم غلامعلی رجبی ناله می‌زد و می‌گفت من آن سگ ولگرد هستم. اگر من را نگیری و قلاده نیندازی و دست خودت نگیری، گم خواهم شد.

وی گفت: آزادی در چارچوب خیلی هم خوب است. کتاب گفتارهای معنوی شهید مطهری را بخوانید. ماحصل این کتاب می‌شود: مقدمه آزادی این است که اول باطن و روحت از تعلقات دنیا آزاد شود. اگر کسی این تعلقات را داشته باشد، هیچ‌گاه آزاد نیست. آزادی که در غرب می‌گویند عاقبتش بی‌بندوباری است که خودشان هم رسماً می‌گویند ما دنبال بی‌ناموسی هستیم.

۱۴۰۱/۸/۲۴

اخبار مرتبط