اختصاصی نما/اصلاح طلب یا اپوزوسیون؟

مطالبه از قوه قضائیه برای رسیدگی به اقدامات و جرائم اصلاح طلبان در فتنه اخیر

مطالبه از قوه قضائيه براي رسيدگي به اقدامات و جرائم اصلاح طلبان در فتنه اخير

با نگاه به حوادث ماه های اخیر تنها می توان یك مطالبه جدی را از قوه قضائیه و نهادهای قانونگذار خواستار شد و آن رسیدگی به جرائم اصلاح طلبانی است كه در قامت اپوزویسیون داخلی قد علم كرده اند.

نفیسه زارعی- به گزارش نما ،  پس از ماجرای فوت مهسا امینی که جرقه ای برای ایجاد یک بحران امنیتی در کشور شد و گروه های سیاسی مختلف در صدد دشمنی با جمهوری اسلامی بودند با حمایت از این جریان که نوعی انقلاب فمنیستی به حساب می آمد بر آشوب ها دامن زدند در این بین جریان اصلاحات که سرمنشء حوادث را باید از روزنامه نگاران آن جستجو کرد با موضع گیری های ضدنظام و منافی امنیت ملی بخش داخلی پازل تجزیه طلبی و براندازی را تکمیل کردند.

طی ماه ها و هفته های گذشته رسانه ها و شخصیت های اصلاح طلب با موضع گیری های گوناگون خود تلاش کردند تا اذهان عمومی را خدشه دار و به جریان معاند نظام چراغ سبز نشان بدهند و از سوی دیگر منکر تلاش برای تجزیه ایران و فروپاشی نظام شوند این ماجرا در مسئله سیستان و بلوچستان، شیراز و ... بیش از هرجایی خود را نشان داد. گویا جریان اصلاحات که پس از دولت اعتدال در انزوای سیاسی فرو رفت این بار تلاش برای هویت یابی را با آدرس غلط دنبال کرده اند، نمونه بارز این مهم در جریان تیترهای روزنامه های زنجیره ای در مسئله بازداشت دو خبرنگار روزنامه شرق و دهان کجی مدیرمسئول این روزنامه به بیانیه رسمی نهادهای امنیتی برای  ادامه پروژه سیاه نمایی قابل ملاحظه است.

بیانیه اخیر سید محمد خاتمی رئیس جمهور سابق کشورمان و از اصلی ترین مهره های اصلاحات در خصوص عدم امکان براندازی و توصیه به تغییر در نظام نیز مکمل پازلی است که می تواند به راحتی نقشه سوریه سازی را محقق کند، هرچند که واکنش کاربران مجازی به اظهارات وی گواهی بر ریزش بدنه نیمه جان اصلاحات از لحاظ مقبولیت است اما با این حال اثبات شده از دیرباز تاکنون جریان فوق برای ادامه حیات سیاسی اجتماعی از بستر ناامنی ها و ناآرامی های مدنی بهره می برند و سپس در گوشه ای امن به رصد و فرمانبری اغتشاشات می پرداختند.

به هر ترتیب با نگاه به حوادث ماه های اخیر تنها می توان یک مطالبه جدی را از قوه قضائیه و نهادهای قانونگذار خواستار شد و آن رسیدگی به جرائم اصلاح طلبانی است که در قامت اپوزویسیون داخلی قد علم کرده اند و بدون آنکه متوجه باشند وضعیت امروز محصول اهمال های دیروز آنها در نهادهای بزرگ کشوری است به آتش افروزی و تحریک جوانان و نوجوانان برای بر هم زدن نظم و امینت عمومی اقدام می کنند.


۱۴۰۱/۸/۲۵

اخبار مرتبط