مسبب اصلی فرار مغزها از كشور

مسبب اصلي فرار مغزها از کشور

اصلاح‌طلبان همیشه ایران و شرایط زندگی در آن را به گونه ای توصیف می‌كنند كه جایی برای ماندن ندارد، این طیف در كنار سیاه‌نمایی از ایران، مدح غرب و نمایش پیشرفت در غرب را در رسانه‌های خود منعكس می كنند و نتیجه ی این رویكرد چیزی جز مهاجرت نخبگان از كشور نیست.

حسن مجتبایی - به گزارش نما ، وازت علوم برای کاهش مهاجرت نخبگان و تشویق آنان به اشتغال در داخل کشور، قانونی را تحت عنوان «آزادسازی مدرک تحصیلی»طی سال های گذشته اجرایی کرده است که بر اساس آن فارغ التحصیلانی که قصد مهاجرت از کشور  را دارند، باید مقداری هزینه بابت ازاد سازی مدرک تحصیلی خود پرداخت کنند که براساس قانون این مبالغ سالانه چند درصد افزایش پیدا می کند . بر همین اساس دولت سیزدهم در روزهای گذشته مبالغ جدید را منتشر کرده که با اعتراض و هیاهوی سران و رسانه های اصلاح طلب همراه شده است. در همین رابطه روزنامه ی اعتماد نوشت: " این اقدام تقلایی برای جلوگیری از مهاجرت دانش آموختگان است و حتی شائبه درآمد زایی را افزایش داده است"
البته اعتراض اصلاح طلبان به تشویق نخبگان برای خدمت به کشور امر عجیبی نیست چرا که آنان همواره در مسیری حرکت کرده‌اند که «تشویق به مهاجرت» نتیجه ناگزیر آن بوده است.
اصلاح‌طلبان همیشه ایران و شرایط زندگی در آن را به گونه ای توصیف می‌کنند که جایی برای ماندن ندارد، این طیف در کنار سیاه‌نمایی از ایران، مدح غرب و نمایش پیشرفت در غرب را در رسانه‌های خود منعکس می کنند و نتیجه ی این رویکرد چیزی جز مهاجرت نخبگان از کشور نیست. بنابراین اگر بگوییم که اصلاح طلبان مسبب اصلی فرار مغزها از کشور هستند.

۱۴۰۱/۱۲/۶

اخبار مرتبط