افشای جاسوسی رژیم صهیونیستی از شهروندان قطر

سایت تحقیقاتی«ایكاد» فاش كرد كه شركت های جاسوسی رژیم صهیونیستی در تلاش هستند تا با تبلیغات هدفمند در صفحه اینستاگرام، اطلاعات شخصی شهروندان قطری را جمع آوری كنند.

به گزارش نما، بر اساس تحقیقات منتشر شده توسط ایکاد، تیم تحقیقاتی این سایت، تبلیغات جعلی را که در هفته‌های گذشته به طور گسترده در بین کاربران اینستاگرام در دوحه صورت گرفته، رصد و بررسی کردند.

  

بر اساس این گزارش، این تبلیغات گروه سنی ۲۵ سال به بالا را هدف قرار داده و از تصاویر سلبریتی ها، متخصصان رسانه و افراد تاثیرگذار قطری برای افزایش اعتبار و جذب کاربران استفاده کرده است.

  

بررسی های دقیق این تیم تحقیقاتی، تلاش‌های شرکت‌های جاسوسی حرفه‌ای رژیم صهیونیستی برای نفوذ به تلفن‌ قطری ها و جمع آوری هرچه بیشتر اطلاعات و داده‌های شخصی آن‌ها را تایید کرد.

  

به گزارش ایکاد، این اقدام شرکت های جاسوسی رژیم صهیونیستی در ظاهر به صورت تبلیغ برای سرمایه‌گذاری است که با استفاده از تصاویر شخصیت‌های مشهور و تاثیرگذار قطری صورت می گیرد و ممکن است از این داده‌ها برای اهداف دیگری استفاده شود.

  

این تبلیغات جعلی اطلاعات شخصی کاربر مانند ایمیل، شماره تلفن و نام کامل وی را درخواست می‌کنند؛ اطلاعاتی که ممکن است برای هک دستگاه‌ و جمع‌آوری اطلاعات صاحب آن مورد استفاده قرار گیرد.

  

بر اساس این گزارش، بررسی های نشان داد که فعالیت این صفحات تبلیغاتی در داخل سرزمین های اشغالی است.

  

بر اساس اعلام ایکاد، محتوای ارائه شده در تمام حساب‌های اینستاگرام مشابه، بی ارتباط با سرمایه‌گذاری و مربوط به اخبار محلی درباره قطر است که بیشتر آن‌ها از آمریکا مدیریت می‌شوند و با شماره تلفن‌های یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

  

ایکاد تحلیلی را درباره تبلیغات منتشر شده توسط صفحه‌ای به نام «Boom Social» انجام داد تا متوجه شود که آیا این آگهی ها حاوی نرم‌افزار مخرب برای جمع‌آوری اطلاعات شخصی یا هک دستگاه الکترونیکی در دستگاه‌ کاربران است که در کمال تعجب‌، مشخص شد که این صفحه جعلی به یک شرکت حرفه‌ای جاسوسی رژیم صهیونیستی مرتبط است؛ شرکتی که دفتر مرکزی آن در آمریکا و دفتر دیگر در سرزمین‌های اشغالی به نام «NovoShield» دارد.

  

بر اساس تحقیقات ایکاد، این شرکت جاسوسی اسرائیلی با یک شرکت آمریکایی تخصصی دیگر برای ایجاد چندین نام تجاری ساختگی با اهداف بازاریابی همکاری می‌کند بنابراین، شرکت جاسوسی یاد شده تعداد زیادی صفحه با نام‌های تجاری و رسانه‌ای مختلف ایجاد کرده تا هویت اصلی خود را پنهان کند تا ردیابی آن دشوار باشد.

  

ایکاد همچنین فاش کرد که این شرکت‌ها با همکاری شرکت‌های دیگر رژیم صهیونیستی برای نفوذ به دستگاه‌ها و مراکز مخابراتی به آژانس‌های امنیتی، دولت‌ها و موسسات نظامی راه حل‌های اطلاعاتی ارائه می‌دهند.

  


                    

                       منبع: ایرنا

                

۱۴۰۱/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط