فوتبال جوانان قهرمانی آسیا - ازبكستان

حسرت بزرگ ایران مقابل عراق و نسلی كه سوخت

فوتبال ایران با باخت مقابل عراق و از دست دادن شانس صعود به جام جهانی جوانان، فرصت بزرگی را برای نمایش بین‌المللی استعدادها و ستاره‌هایش از دست داد.

به گزارش نما، تیم فوتبال جوانان ایران شروع امیدوارکننده ای در مسابقات قهرمانی آسیا داشت که به میزبانی ازبکستان برگزار شد. این تیم با بازیکنان با استعداد و نفراتی که بعضی از آنها حتی در لیگ برتر هم تعیین کننده هستند، امید داشت با صعود به جمع چهار تیم برتر قاره آسیا سهمیه جام جهانی را هم کسب کند اما همه این امیدها در بازی روز شنبه جوانان ایران مقابل عراق بر باد رفت.

  

تیم ایران جام ملت‌های آسیا را با پیروزی یک بر صفر مقابل قطر آغاز کرد و سپس برابر استرالیا با نتیجه ۲ به ۳ شکست خورد. در حالی که چیزی تا حذف ایران از مسابقات قهرمانی آسیا در همان مرحله گروهی باقی نمانده بود، تیم صمد مرفاوی در بازی آخر مقابل ویتنام عملکرد بسیار خوبی داشت و ۳ بر ۱ ویتنام را شکست داد.

  حسرت بزرگ ایران مقابل عراق و نسلی که سوخت/ «علی جاسم» کان حاسِم!  تیم فوتبال جوانان ایران  

با این نتایج، ایران در گروه B به عنوان صدرنشین به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد و حریف عراق شد؛ تیمی که در گروه A حتی در آستانه حذف قرار داشت اما به لطف تساوی ازبکستان برابر اندونزی همراه با تیم میزبان پای به جمع هشت تیم برتر گذاشت.

  

عراق هرچند امید داشت در این بازی از «شربل شمعون» بازیکن خود که در بازی نخست با دریافت کارت قرمز اخراج شده بود استفاده کند، اما با تاکید AFC بر تداوم محرومیتش مقابل ایران در آستانه این دیدار شوکه شد.

  

با وجود این تصمیم اما عراقی‌ها مقابل ایران حریف دست و پا بسته‌ای ظاهر نشدند و بازی هجومی و شجاعانه ای به نمایش گذاشتند. آنها در نیمه نخست یک موقعیت خوب داشتند که ضربه بازیکن حریف با اختلاف بسیار کم از بالای تیرک افقی به اوت رفت.

  

در نیمه دوم عراق بیشتر کنترل بازی را در دست گرفت و بارها خط دفاعی ایران را آزار داد؛ به ویژه «علی جاسم» که قبل از گلزنی در دقیقه ۱+۹۰ فرصت خوبی را برای یکی از هم تیمی‌هایش با ارسال در عرض روی خط دروازه ایران ایجاد کرد.

  حسرت بزرگ ایران مقابل عراق و نسلی که سوخت/ «علی جاسم» کان حاسِم!  شادی علی جاسم بعد از گلزنی به ایران  

کادر فنی ایران اما برنامه‌ای برای مهار این بازیکن خطرناک نداشت و در نهایت این جاسم بود که روی بی دقتی مدافعان ایران با یک حرکت در کانال میانی خود را به محوطه جریمه تیم کشورمان رساند و با یک ضربه محکم تنها گل مسابقه را به ثمر رساند.

  

گل علی جاسم که گزارشگر شبکه الرابعة الریاضیة عراق از آن با عبارت «علی جاسم کان حاسم» (علی جاسم تعیین کننده بود) ضربه‌ای بود بر پیکره تیمی که تا رسیدن به جام جهانی فاصله چندانی نداشت؛ تیمی که با بازیکنان توانمندش می‌توانست یکی از سهمیه‌های قاره آسیا در جام جهانی باشد اما ترمز ایران که شباهتی به تیم ایران در سه مسابقه قبلی نداشت در بدترین زمان ممکن کشیده شد.

                    

                       منبع: مهر

                

۱۴۰۱/۱۲/۲۱

اخبار مرتبط