وحشت تل آویو از تقویت روابط دیپلماتیك میان ایران و مصر

یك تحلیلگر امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نسبت به تقویت روابط میان ایران و كشورهای عربی از جمله مصر هشدار داد.

به گزارش نما، «تزپی بارئیل» تحلیلگر امور امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در مقاله خود که روز شنبه در روزنامه عبری زبان هاآرتص منتشر شد نوشت: توافق امضا شده میان ایران و عربستان آرزوهای اسرائیل برای ایجاد یک ائتلاف عربی-بین المللی علیه تهران را بر باد داد.

  

وی در ادامه نوشت: این توافق باعث می‌شود روند مذاکرات هسته‌ای میان ایران و کشورهای غربی از سر گرفته شود. هم چنین توافق مذکور به قدرت چین در منطقه اشاره دارد که این مسأله کاملاً به ضرر آمریکا است.

  

بارئیل اضافه کرد: این توافقنامه یک نقشه جدید در عرصه روابط میان کشورها در خاورمیانه و خارج از آن را ترسیم می‌کند.

  

وی نوشت: توافق میان عربستان و ایران باعث می‌شود روابط این کشور با کشورهای عربی بهبود یافته و چه بسا در آینده به روابط دیپلماتیک با دیگر کشورها از جمله مصر بیانجامد.

  

پیش از این «احمد فهمی» سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: مصر این گام مهم و جهت گیری عربستان سعودی برای رفع تنش در روابط منطقه‌ای را می‌ستاید.

  

وی افزود: این اقدام عربستان و ایران تأییدی بر اتکای آنها به اصول و اهداف منشور سازمان ملل در زمینه احترام به حاکمیت کشورها، عدم مداخله در امور داخلی، تحکیم مفاهیم حسن همجواری و ارتقای امنیت و ثبات در منطقه است.

  

سخنگوی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد: مصر امیدوار است که این تحول بازتاب مثبتی داشته باشد و فرصت همکاری را به وجود آورد وموجبات تحکیم ارتباط مثبت شود تا روند روابطی ترسیم گردد که آمال ملت‌های منطقه در شکوفایی و پیشرفت را محقق سازد.

                    

                       منبع: مهر

                

۱۴۰۱/۱۲/۲۱

اخبار مرتبط