غرب به این زودی به اوكراین جنگنده نمی‌دهد

«دیمترو كولبا» وزیر خارجه اوكراین در مصاحبه با یك رسانه آلمانی اعلام كرد كی‌یف احتمال نمی‌دهد كه غرب به این زودی‌ جت‌های جنگنده در اختیار اوكراین قرار دهد.

به گزارش نما، در حالی که درخواست‌های اوکراین از آمریکا و متحدانش برای تشدید حمایت‌های تسلیحاتی ادامه دارد، وزیر خارجه اوکراین از دریافت جنگنده‌های غربی به این کشور در آینده نزدیک ابراز ناامیدی کرد.

  

دیمترو کولبا در مصاحبه با «بیلد آم سونتاگ» که روز یکشنبه (دیروز) منتشر شد، از آلمان خواست به حمایت‌های تسلیحاتی خود از اوکراین سرعت داده و آموزش خلبانان اوکراینی را آغاز کند. وزیر خارجه اوکراین به این روزنامه آلمانی اعلام کرد که مشکل شماره یک اوکراین در جنگ با روسیه، «کمبود مهمات» است.

  

به گفته کولبا، شرکت‌های تسلیحاتی آلمانی در جریان نشست ماه گذشته «کنفرانس امنیتی مونیخ» به او گفتند که آماده ارسال مهمات برای اوکراین هستند اما منتظر امضای قراردادی مربوطه توسط دولت آلمان هستند.

  

وزیر خارجه اوکراین با لحنی گلایه آمیز در قبال دولت آلمان گفت: «بنابراین، مشکل از دولت (آلمان) است».

  

دیمترو کولبا در این مصاحبه درباره درخواست اوکراین از غرب برای ارسال جت‌های جنگنده هم صحبت کرد. او اعلام کرد احتمال نمی‌دهد متحدان غربی به این زودی جت‌های جنگنده‌ مورد درخواست را در اختیار اوکراین بگذارند.

  

وزیر خارجه اوکراین ادامه داد، با این حال باید آموزش خلبانان اوکراینی انجام شود و آنها پس از اتخاذ این تصمیم (غرب برای ارسال جنگنده به اوکراین) آماده باشند.

  

وی افزود، اگر آلمان خلبانان اوکراینی را آموزش دهد، این «پیام روشنی از مشارکت سیاسی این کشور» خواهد بود.

  

درخواست این مقام ارشد کی‌یف از برلین برای آموزش خلبانان اوکراینی در شرایطی انجام شده که اولین بار دولت انگلیس اعلام کرده بود که به خلبانان اوکراینی آموزش پرواز با جنگنده‌های غربی آموزش می‌دهد.

  

طی ماه‌های اخیر بارها مقام‌های اوکراین از کشورهای غربی خواسته‌اند که به این کشور برای مقابله با رویه، جنگنده بدهند و تاکنون آمریکا و متحدانش از اجابت این درخواست سر باز زده‌اند و برخی مقام‌های ارشد اروپایی گفته‌اند که این تصمیم باید توسط ناتو گرفته شود.

  


                    

                       منبع: فارس

                

۱۴۰۱/۱۲/۲۱

اخبار مرتبط