ترامپ: آمریكا به سوی یك ركود بزرگ دیگر می‌رود

در پی تعطیل‌شدن دومین بانك آمریكا در عرض دو روز، رئیس‌جمهور سابق این كشور جانشین خود را به خاطر مشكلات اقتصادی ایالات متحده مقصر شناخت و ركود بزرگ جدید را پیش‌بینی كرد.

به گزارش نما، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا جو بایدن جانشین خود را به خاطر مشکلات اقتصادی ایالات متحده مقصر شناخت و رکود بزرگ جدید را پیش‌بینی کرد.  

به گزارش خبرگزاری تاس، او دوشنبه (۱۳ مارس) در شبکه اجتماعی Truth خود نوشت: با اتفاقی که برای اقتصاد ما در حال رخ دادن است و پیشنهاداتی که درباره بزرگترین و احمقانه‌ترین افزایش مالیات در تاریخ ایالات متحده داده می‌شود، جو بایدن مانند هربرت هوور (رئیس‌جمهور آمریکا بین سال‌های ۱۹۲۹-۱۹۳۳) در عصر مدرن شناخته خواهد شد.

  

وی افزود: ما رکود بزرگ، بسیار بزرگتر و قدرتمندتر از سال ۱۹۲۹ خواهیم داشت. به عنوان نشانه، بانک‌ها شروع به سقوط کرده‌اند.

  

رسانه‌های آمریکایی بامداد دوشنبه از تعطیل‌شدن دومین بانک بزرگ در این کشور تنها دو روز بعد از ورشکستگی بانک «سیلیکون وَلی» در کالیفرنیا خبر دادند.

  

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ورشکستگی و تعطیلی بانک سیگنچر نیویورک، سومین فاجعه بانکی بزرگ در تاریخ آمریکا است.

  

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بامداد دوشنبه در واکنش به ورشکستگی و تعطیلی پی‌درپی دو بانک بزرگ در این کشور، گفت: «مردم و شرکت‌های آمریکایی باید مطمئن باشند که سپرده‌های آن‌ها زمانی که نیازشان دارند، در دسترس است».

  

بایدن در ادامه وعده داد: «متعهد می‌شوم که مسئولین این آشفتگی را مورد بازخواست قرار دهم و به تلاش‌ها برای تقویت مقررات و نظارت بر بانک‌های بزرگ ادامه دهم».

  

به گزارش سی‌ان‌ان، ورشکستگی بانک سیلکون ولی، بزگترین ورشکستگی بانکی در ایالات متحده از بحران مالی سال ۲۰۰۸ بود.

  

رکود بزرگ، بحران اقتصادی جهانی بود که ۲۴ اکتبر ۱۹۲۹ با سقوط بازار سهام در ایالات متحده آغاز شد و تا سال ۱۹۳۹ ادامه یافت. شهرهای صنعتی بیشترین ضربه را دیدند و ساخت‌وساز تقریباً متوقف شد. قیمت محصولات کشاورزی به شدت افزایش یافت و بیکاری گسترده آمریکا را فرا گرفت.

                    

                       منبع: فارس

                

۱۴۰۱/۱۲/۲۲

اخبار مرتبط