پایان بلاتكلیفی ژیمناستیك بعد از ۲۰ ماه/ حقدادی رییس شد

عابد حقدادی در مجمع انتخاباتی فدراسیون ژیمناستیك برای چهار سال به عنوان رئیس انتخاب شد.

به گزارش نما، مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون ژیمناستیک صبح امروز (چهارشنبه) با تاخیر ۵۰ دقیقه‌ای و با حضور سیدمحمدپولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای به عنوان نماینده وزارت وزارت ورزش و جوانان و نیز با حضور یوسف الطبا نماینده فدراسیون جهانی که برای نظارت بر نحوه برگزاری انتخابات به ایران سفر کرده، برگزار شد.

 

زهرا اینچه درگاهی، عابد حقدادی، حبیب نوظهوری، علی خسروی و مقداد قلندرپور کاندیداهای حضور در این انتخابات بودند. این مجمع درحالی آغاز شد که در جریان برگزاری اسامی تنها سه کاندیدا به عنوان نفرات تایید صلاحیت شده اعلام شد.

 

این مسئله واکنش زهرا اینجه درگاهی را به دنبال داشت تا در اعتراض به این موضوع اقدام به ترک مجمع کند. با خروج او از مجمع انتخاباتی، ۲۴ عضو نیز مجمع را ترک کردند و درحالی که گفته می‌شد مجمع از حدنصاب لازم برخوردار نیست و از رسمیت افتاده است اما با تایبد نماینده فدراسیون جهانی درنهایت این مجمع برگزارشد.

 

قلندرپور، نوظهوری و حقدادی سه کاندیدای تایید صلاحیت شده بودند که قلندپور انصراف داد و مجمع با رقابت نوظهوری و حقدادی ادامه یافت.

 

طبق آمار ارایه شده از مانیتور سالن، تعداد اعضای حاضر در مجمع در ایتدا ٥٠ نفربود و حدنصاب رسمیت یافتن مجمع، ٣٤ نفر اعلام شد. اما بعد از ترک ٢١ نفر، ٢٨ نفر در مجمع حضور داشتند.

 

در پایان رای‌گیری عابد حقدادی ۱۸ و حبیب نوظهوری ۸ رای کسب کردند و انتخابات به دور دوم کشیده شد.

 

در خاتمه این مجمع پرتنش، عابد حقدادی با کسب ۲۰ از ۲۷ رای ماخوذه، به عنوان رئیس فدراسیون ژیمناستیک انتخاب شد. حبیب نوظهوری ۶ رای کسب کرد و یک رای هم سفید اعلام شد.

 

گفتنی است مجمع انتخاباتی فدراسیون ژیمناستیک در شرایطی برگزار شد که تا قبل از شروع رای‌گیری از ورود خبرنگاران به آن جلوگیری به عمل آمد و تنها در زمان رای‌گیری به خبرنگاران اجازه ورود داده شد.

 

سیدمحمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در پایان مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون ژیمناستیک گفت: خدا را شاکریم که با همه فراز و نشیب‌ها انتخابات فدراسیون با حضور اکثریت اعضا برگزار شد. انتخابات به دور دوم رفت و طبق اساسنامه فردی که بیشترین رای را دارد به عنوان رئیس انتخاب می‌شود. به حقدادی تبریک می‌گویم که رای اعتماد اعضای حاضر را کسب کرد.

 

نوظهوری با حضور در این انتخابات اعتباری و رونق بخشید و قطعا او یکی از پیشکسوتان و فعالان این رشته است و از وجود او در فدراسیون با نظر رئیس فدراسیون استفاده خواهد شد.

 

وی ادامه داد: ۲ رویداد مهم پیش رو داریم که دست ژیمناستیک خالی است. می‌دانیم که مدال ژیمناستیک مدال ارزشمندی در بازی‌های آسیایی و المپیک است که بیانگر موضوعات زیادی است. امیدواریم این مدال کسب شود و ما هم در ژیمناستیک صاحب مدال آسیایی و المپیک شویم. موفقیت ثمر همدلی است. تشتت افکار ثمره‌ای جز جدایی ندارد و این یک اصل است و فقط افرادی که با هدف مشترک هستند به سامان می‌رسند.

 

پولادگر یادآور شد: امیداریم ژیمناستیک تا فتح قله‌های افتخار پیش رود. مهم‌ترین اعضای مجمع روسای هیئت‌ها هستند و من خوشحالم که اکثریت اعضای مجمع که روسای هیئت‌ها بودند امروز در مجمعی که با شیطنت برخی ترک شد با حضور ارزشمند خود در مجمع ماندند تا مجمع برگزار شود و از این همراهی تشکر می‌کنم. مسلما در موفقیت‌ها همگی سهیم خواهید بود. امیدوارم در کنار رئیس منتخب تا میدان‌های بزرگ و خطیر کنار هم باشید تا موفقیت‌هایی که منتظرش هستیم حاصل شود. از یوسف الطبا که امروز در کنار ما بودند و با مشکلات ژیمناستیک ایران و حواشی این فدراسیون آشنا شدند و شاهد بودند با چه شرایطی انتخابات را برگزار کردیم. حضور او بر اعتبار و رونق انتخابات ما افزود.

 

عابد حقدادی نیز بعد از انتخابش به عنوان رئیس فدراسیون گفت: از اعضایی که کمک کردند تا این مجمع برگزار شود تشکر می‌کنم. از حسن اعتماد همه عزیزان برادرانه تشکر می‌کنم. از نظر من این نتایج، اعداد و نظر آن ۶ و ۸ نفر هم برای من محترم است. نوظهوری از افتخارات و دلسوزان ورزش کشور است. فدراسیون ژیمناستیک خانه همه عزیزانی است که در این مجمع حضور داشتند و شاید نظر دیگری داشتند که مجمع را ترک کردند. سعی می‌کنم بر مبنای همدلی و عدالت و نظر حداکثری فدراسیون را اداره کنم. از سلیمانی که در این مدت به من کمک کرد و همکاری نزدیکی با هم داشتیم، تشکر می‌کنم. انشاا... از فردا دست به دست هم بدهیم و این که چه کسی روی چه گزینه نظر داشت اهمیت ندارد. اهداف‌مان مهم است.

 

وی افزود: اگر اعضا موافق باشند، اعضای هیئت رئیسه را در مجمع فوق‌العاده انتخاب کنم.

 

پولادگر در جواب گفت: کابینه مدیریت پیشنهادی رئیس شامل نواب رئیس، دو خبره ورزشی و خزانه‌دار است و رئیس می‌تواند از مجمع فرصت بگیرد و در فرصت دیگری باید اعضا را انتخاب کند. بنابراین اگر حقدادی می‌خواهد اعضای هیئت رئیسه خود را در فرصت دیگری انتخاب کند ایرادی ندارد.

 

در نهایت رای‌گیری برای انتخاب نماینده هیئت‌های استانی و باشگاه‌ها انجام شد. اما عدم حضور نماینده باشگاه‌ها در مجمع به منزله انصراف محسوب شد تا رای‌گیری تنها برای انتخاب نماینده هیئت‌های استانی انجام شود. درخاتمه از ۲۷ رای ماخوذه آرش محمدی ۷ رای، سعیدرضا کیخا ۱۴ رای و سجاد نکویی ۳ رای کسب کردند تا کیخا به عنوان نماینده هیئت‌های استانی انتخاب شود.

 

همچنین در پایان هدیه‌ای از سوی وزارت ورزش به عنوان یادگاری به یوسف الطبا نماینده فدراسیون جهانی اهدا شد.

۱۴۰۱/۱۲/۲۴

اخبار مرتبط