شباهت روز قدس امسال با عملیات های دوران دفاع مقدس

شباهت روز قدس امسال با عمليات هاي دوران دفاع مقدس

در حالی كه رژیم صهیونیستی ۷۵ سالگی خود را سپری می كند، ثبات قدم ملت ایران و دیگر ملت های آزاده منطقه موجب شده، مقامات صهیونیست در كنار همه اختلافات، درباره یك حقیقت اتفاق نظر داشته باشند؛ اینكه: "اسرائیل، ۸۰ سالگی خود را نخواهد دید".

محمد ایمانی - به گزارش نما ،از خیابان نجات اللهی -کیلومتر ها مانده تا دانشگاه تهران، میعادگاه نماز جمعه- خودرو ها متوقف شده اند و خیابان های اطراف هم قفل است. چاره ای نیست. انگار واقعا باید راهپیمایی کرد!
جلوتر که می روی، امتداد موج جمعیت راهپیمایان، از دانشگاه تهران و خیابان طالقانی، به میدان فلسطین رسیده؛ و سجاده را پهن نکرده، جمعیت پشت سر را می بینی که ناچارند بعد از میدان فلسطین به سمت تقاطع خیابان ولی عصر (عج) سجاده ها را برای اقامه نماز جمعه پهن کنند.
ساعتی قبل، جمعیت های راهپیمایان پیاده را حتی از میدان امام حسین (ع) می شد مشاهده کرد. ازدحام شیرینی است. تنها ترافیکی است که کلافه ات نمی کند.
این جمعیت میلیونی پر نشاط که با زبان روزه، کیلومتر ها راهپیمایی می کنند و با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، پشت دشمنان را می لرزانند، دیشب تا اذان صبح بیدار بوده اند و شب قدر را زنده نگاه داشته اند.
اما آن شب زنده داری مبارک، میهمانان ضیافت الهی را از پاسداشت یوم الله بزرگ قدس باز نداشته؛ و این شاید، تجربه ای است شبیه شب و روز های عملیات در دفاع مقدس؛ آنجا که خداوند در مقابل دیدگان فرشتگان، بر زاهدان پارسای شب و شیران روز مباهات می کرد.
یدالله مع الجماعه. دست خدا همراه جماعت است. یاری می کند هر امتی را که دین خدا را یاری کنند؛ و قدم های شان را استوار می سازد.
از ثبات قدم همین امت نستوه بود که روز قدس جهانی شد، رژیم صهیونیستی -این مدعی داشتن چهارمین ارتش بزرگ دنیا- شکست پشت شکست را تجربه کرد، و نتانیاهو که تا در دهه گذشته قهرمان صهیونیست ها محسوب می شد، تبدیل به فرعون مورد انزجار همان ها شد.
در حالی که رژیم صهیونیستی ۷۵ سالگی خود را سپری می کند، ثبات قدم ملت ایران و دیگر ملت های آزاده منطقه موجب شده، مقامات صهیونیست در کنار همه اختلافات، درباره یک حقیقت اتفاق نظر داشته باشند؛ اینکه: "اسرائیل، ۸۰ سالگی خود را نخواهد دید".
همه کابوس های فراعنه اسرائیل، در همین یک نیم روز رقم خورد، نیم روزی الهی که به پا قدم روزه داران در روز قدس رقم خورد:
"اِنَّ فِرْعَوْنَ عَلَا فِي الْأَرْضِ وَجَعَلَ أَهْلَهَا شِيَعًا يَسْتَضْعِفُ طَائِفَةً مِنْهُمْ يُذَبِّحُ أَبْنَاءَهُمْ وَيَسْتَحْيِي نِسَاءَهُمْ ۚ إِنَّهُ كَانَ مِنَ الْمُفْسِدِينَ.
وَ نُريدُ أَن نَمُنَّ عَلَى الَّذينَ استُضعِفوا فِي الأَرضِ وَنَجعَلَهُم أَئِمَّةً وَنَجعَلَهُمُ الوارِثينَ".

منبع: کانال نویسنده

۱۴۰۲/۱/۲۵

اخبار مرتبط