درخواست رسمی عربستان برای برقراری ۳ پرواز در هفته

درخواست رسمي عربستان براي برقراري ? پرواز در هفته

وزیر راه و شهرسازی اعلام كرد: طی روزهای اخیر درخواست رسمی هواپیمایی كشوری عربستان به منظور برقراری سه پرواز در هفته (خارج از پروازهای حج) توسط سازمان هواپیمایی كشوری دریافت شد

به گزارش نما ، مهرداد بذرپاش با اشاره به از سر گیری روابط دیپلماتیک بر مبنای دیپلماسی منطقه ای و بر اساس اصل حسن هم‌جواری اظهار کرد: طی روزهای اخیر درخواست رسمی هواپیمایی کشوری عربستان به منظور برقراری سه پرواز در هفته از ایران خارج از پروازهای حج دریافت شد.

وی تصریح کرد: پیش از این دو کشور در زمینه اجرای موافقت‌نامه عمومی همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی، سرمایه‌گذاری، فنی، علمی و ... اراده قاطع خود را برای به‌کارگیری تمامی تلاش‌ها برای تقویت صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی اعلام کرده‌اند و بر این اساس برای گسترش همکاری‌ها، برقراری پروازهای ایران وعربستان علاوه برپروازهای حج مد نظر قرار گرفته است.

وزیر راه و شهرسازی ضمن تأکید بر لزوم تقویت دیپلماسی منطقه‌ای اظهار کرد: سازمان هواپیمایی وزارت راه و شهرسازی بر اساس وظایف ذاتی خود، تمام مساعی خود را  برای برقراری پروازها میان ایران و عربستان به کار خواهد بست.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، بذرپاش یادآوری کرد: همچنین از ماه‌ها قبل برای انجام مطلوب پروازهای حجاج کلیه هماهنگی با هواپیمایی کشوری عربستان صورت گرفته است.

۱۴۰۲/۲/۳

اخبار مرتبط