فیلسوفان پنتاگونی

محمد کاظم انبارلويي

محمدكاظم انبارلویی

۱- رابرت اف کندی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در میتینگ‌های انتخاباتی همان مسیر نقد درون گفتمانی ترامپ را دنبال می کند. او می گوید: «یک چهارم آمریکایی‌ها شب گرسنه می‌خوابند، ۳۳ هزار نظامی سابق آمریکایی بی‌خانمان هستند و روزانه به طور متوسط ۲۳ نظامی سابق آمریکا خودکشی می‌کنند.جوانان اوکراینی قربانی سیاست دولت آمریکا برای براندازی دولت روسیه هستند!»
او همچنین در سخنرانی‌های خود ضمن اعتراض به تشکیل داعش و حمایت آمریکا از این پدیده خشونت‌بار می گوید : «ارتش آمریکا بیش از صدام مردم عراق را کشته است»
دونالد ترامپ همین چند روز پیش گفته بود :
آمریکا به سمت جهنم می رود و ابری بسیار تاریک بر فراز کشور ما قرار دارد.
۲- روایت دو نامزد برجسته از وضعیت کنونی آمریکا این سؤال را مطرح می کند پس فیلسوفان سیاسی آمریکا و غرب کجا هستند تا راه‌حلی برای جلوگیری از فروپاشی به روایت سیاستمداران ارائه دهند.
هانتینگتون ، جوزف نای ، جین شارپ ، فوکویاما و … کجا هستند؟
تئوریسین‌های موج سوم دموکراسی ، اصلاحات سیاسی ، بحث پایان تاریخ ، انقلابات مخملی ، نظریه های علم سیاست، مختصات قدرت نرم
و … چه می کنند چرا از اتاق فکر فیلسوفان و جامعه شناسان سیاسی آمریکا نسخه ای شفابخش برای مصیبت‌های سیاسی و اجتماعی آمریکا چیزی بیرون نمی آید؟
پاسخ روشن است همین چند نفر شاخص که نام بردم کارمندان رده‌های بالای وزارت دفاع آمریکا و پنتاگون بودند.
از ذهن فیلسوف پنتاگونی راه‌حل انسانی بیرون نمی آید.آن‌ها براساس حکم کارخانه‌های اسلحه‌سازی آمریکا و صیانت از منافع آنها نظریه می‌دهند!
همین نظریه هانتینگتون را توجه کنید که می‌گوید :«نظام جمهوری اسلامی یک شرّ بدتر از هیتلر و استالین است هر خشونتی در راه سرنگونی آن مشروع است!»
از دل این نظریه شکل‌گیری داعش با سرمایه گذاری آمریکا در می آید!
از دل این نظریه بی‌خانمانی ۳۳ هزار نظامی آمریکا و خودکشی به طور متوسط روزانه ۲۳ نظامی سابق آمریکا و فرار مفتضحانه از افغانستان و سردرگمی تجاوز آمریکا به عراق و سوریه درمی‌آید. از دل این نظریه قتل‌عام صدها هزار نفر بی‌گناه در‌می‌آید!
هیچ خبری از «سرعقل آمدن سرمایه داری» در غرب و تهدیدات آنها علیه آزادی و دموکراسی در جهان وجود ندارد.
از دل این بی‌عقلی، ظهور افرادی مثل ترامپ و بایدن در بالاترین رده‌های حکومتی و حمله مردم آمریکا به کنگره و افتضاحات سیاسی است که نهایت بی‌ریختی آمریکا در نظامات سیاسی و حکومتی را واتاب می‌دهد.
۳- این روزها سالگرد به طوفان نشستن حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس است. ایدئولوگ‌های آمریکا هیچ‌گاه حاضر نشدند درباره این شکست خفت‌بار و اسرارآمیز سخن بگویند. نظریه‌پردازان آمریکا هیچ‌گاه نتوانستند اسرار پایداری و مقاومت ملت ما در برابر هجوم‌های بی‌امان پنتاگون ، سیا و سیاست‌های تجاوزکارانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی را درست تحلیل کنند.
چهره نورانی و ملکوتی امام و رهبری را که امروزه مورد احترام همه ملت‌ها و حتی سیاستمداران بزرگ جهان است را با هیتلر و استالین مقایسه می‌کنند!
این مقایسه ، آنها را به خاک سیاه فروپاشی رسانده است. کرکره عقلانیت تفکر و نظریه‌پردازی مطابق با حقیقت وجودی انقلاب اسلامی را پایین کشیدند. مدام خشاب‌های سلاح‌های جنگ سخت و جنگ نرم را پر می کنند.
فیلسوفان پنتاگونی اکنون که اروپا را با جنگ اوکراین به سوی جنگ جهانی سوم هدایت می کنند دست اندر کار این هستند در شرق ‌آسیا موضوع تایوان را به یک بحران نظامی تبدیل کنند و چین را در چاله‌ای بیندازند که روسیه را در اوکراین انداختند.
مغز فیلسوفان پنتاگونی بوی باروت می دهد. تا این بو به مشام می رسد جهان طعم صلح، آزادی و دموکراسی را نخواهد چشید.
۴- دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه اخیرا گفته است : «جهان در آستانه جنگ جهانی سوم خطرناکتر از جنگ جهانی دوم قرار دارد خطر رویارویی هسته‌ای در حال افزایش است.»
معلوم نیست فیلسوفان پنتاگونی در برابر این هشدارها و تهدیدها چه در سر می پرورانند.
آیا ما در آستانه یک قتل‌عام میلیونی به خاطر خودخواهی و زیاده‌طلبی غرب در اروپا و آسیا قرار داریم؟ اگر فیلسوفان پنتاگونی یک قدری به مغز خود فشار بیاورند می توانند پاسخ این سؤال را پیدا کنند.

۱۴۰۲/۲/۶

اخبار مرتبط