نماینده مردم نهاوند:

وزیر صمت موانع پیش روی واحدهای تولیدی و صنعتی را حذف نكرد

وزير صمت موانع پيش روي واحدهاي توليدي و صنعتي را حذف نكرد

شهبازی گفت: ایجاد كیفیت برای خودرو های داخلی یكی از مسائل مهمی است كه وظیفه آن بر گردن وزارت صمت است و انتظار می‌رود كه در این جهت وزیر صمت پیگیری قابل توجهی داشته باشد، عدم انجام این وظایف در كنار دیگر مشكلات موجود، باعث شده است كه بر عملكرد وزارت صمت اشكالاتی وارد شود.

 علیرضا شهبازی نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار نما، در خصوص استیضاح وزیر صمت گفت: در حال حاضر وزارت صمت مشکلاتی وجود دارد که باید به این مشکلات رسیدگی شود، وزیر صمت در استیضاح قبلی خود، به نمایندگان مجلس یکسری وعده ها داده بود تا در جهت حل مشکلات این وزارتخانه آنها را عملی کند که متاسفانه آن وعده ها عملی نشد، این موضوع نیز خود دلیلی برای نارضایتی نمایندگان مجلس و استیضاح وزیر صمت شد.

وی بیان کرد: وزیر صمت باید از نیروهای توانمند و باتجربه ای در جهت انجام امور این وزارتخانه استفاده می کرد تا از وقوع مشکلاتی که هم اکنون در این وزارتخانه پیش آمده است جلوگیری می شد، با توجه به اینکه مقام معظم رهبری سال گذشته را سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین نام گذاری کردند، باید در این راستا تلاش میشد تا موانع پیش روی واحدهای تولیدی و صنعتی برداشته شود که این اتفاق نیز نیافتاد و وزارت صمت در این زمینه آن گونه که باید، اقدام نکرد و حمایت های لازم در این خصوص اعمال نشد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی، افزود: درحال حاضر انتظار می رود با توجه به اینکه سال ۱۴۰۲، سال مهار تورم و رشد تولید نام گذاری شده است، وزارت صمت اقدامات لازم را در جهت بهبود عملکرد واحدهای تولیدی و صنعتی انجام دهد و در جهت برداشتن موانع پیش روی این واحد های تولیدی و صنعتی، تلاش کند تا درنتیجه آن رشد تولید نیز افزایش پیدا کند، در همین راستا نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تصمیم به استیضاح وزیر صمت گرفته اند تا در راستای این اقدام، به حل مشکلات اقتصادی کشور کمک شود.

شهبازی خاطر نشان کرد: در حال حاضر نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مشکلاتی را در وزارت صمت می بینند که باید به این مشکلات رسیدگی شود، برای مثال حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی، کاهش قیمت خودرو، رفع موانع تولید، استفاده از نیروهای با تجربه و مسئولیت پذیر و... از جمله مسائلی هستند که وزارت صمت باید به آنها رسیدگی کند، که البته وزیر صمت در راستای حل این مشکلات وعده هایی را در گذشته داده بودند اما به آن عمل نکردند. 

وی افزود: ایجاد کیفیت برای خودرو های داخلی یکی از مسائل مهمی است که وظیفه آن بر گردن وزارت صمت است و انتظار می‌رود که در این جهت وزیر صمت پیگیری قابل توجهی داشته باشد، عدم انجام این وظایف در کنار دیگر مشکلات موجود، باعث شده است که بر عملکرد وزارت صمت اشکالاتی وارد شود.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: وزارت صمت باید در جهت بهبود کیفیت خودروهای داخلی تلاش کند و این موضوع را به طور جدی پیگیری کند و این انتظار هم از وزیر صمت میرفت که در جهت حل مشکلات اینچنینی اقدامات موثری انجام دهد و از خودروسازان درخواست کند که این دغدغه مهم مردم را پیگیری کنند، چراکه یکی از دغدغه‌های مهم و اصلی مردم مشکل کیفیت خودرو داخلی است.

شهبازی در انتها بیان کرد: به علت اینکه مجلس حدود یک هفته تعطیل بود و نمایندگان به حوزه انتخابیه خود رفته بودند، جلسه استیضاح وزیر صمت با تاخیر مواجه شد و فردا (۱۰ اردیبهشت ماه) نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزیر صمت را استیضاح خواهند کرد تا عملکرد این وزیر را مورد بررسی قرار دهند.


۱۴۰۲/۲/۰۹

اخبار مرتبط