نماینده مردم خمینی‌شهر:

سنگ اندازی های اداری مانع رشد تولید/ قیمت گذاری بازار بورس یك آفت در مسیر تولید است

سنگ اندازي هاي اداري مانع رشد توليد/ قيمت گذاري بازار بورس يک آفت در مسير توليد است

محمد تقی نقدعلی گفت: در حال حاضر فولاد، پتروشیمی، سنگ های معدنی و... كه بعضاً قیمت گذاری آنها بر اساس قیمت گذاری بازار بورس و قیمت جهانی تعیین می شود، این مسئله خودش یك آفت در مسیر تولید است.

محمد تقی نقدعلی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با نما، گفت: در عرصه تولید مشکلات مهمی برای واحد های تولیدی وجود دارد که این مشکلات به صدور مجوزها و زمان طولانی که برای صدور مجوز از سوی نهادهای مربوطه تعیین می شود، مربوط می شوند، اگر نهاد های مربوطه بازه های زمانی برای صدور مجوز های کسب و کار را به حداقل برسانند، یقینا فعالان اقتصادی و تولید کنندگان، می توانند با سرعت بیشتری کسب و کار خودشان را، راه اندازی کنند.

وی بیان کرد: برای مثال، بنده در چند روز اخیر، از یک واحد تولیدی که با فناوری توانسته بود از سنگ معدنی سیلیس، سنگ مصنوعی تولید کند، بازدید کردم که تولید این محصول، نه تنها در بازار داخلی بلکه در بازار بین المللی هم فروش خوبی را سهم خود می کند، در تولید این محصول، تولیدکنندگان از ضایعات کارخانه ای، موزاییک و سنگ فرش برای پیاده رو ها تولید می کنند که این ایده بسیار تحسین برانگیز است، در جریان بازدید از این کارخانه، مسئول کارخانه به ما گفت که حدودا سه ماه است که برای صدور یک مجوز، در سازمان محیط زیست سرگردان شده اند و تولیدشان با مشکل مواجه شده است، با پیگیری و تبادل نظر کارشناسان متوجه شدیم که تولید موزایک و سنگ فرش پیاده رو از ضایعات کارخانه ای، خودش یک فعالیت سازگار با محیط زیست است، برای پیگیری این موضوع با ریاست محیط زیست آن منطقه تماس گرفتیم و موضوع را برای ایشان مطرح کردیم و ایشان گفتند که از چنین طرحی استقبال می کنند و مشکلی که یک تولید کننده، سه ماه برای آن رفت و آمد داشت، با یک تماس تلفنی حل شد، اگر صدور مجوز برای واحد های تولیدی آسان تر شود و این نوع سنگ اندازی های اداری، از میان برداشته شوند، مسلما با رشد تولید در کشور مواجه خواهیم بود.

نقدعلی افزود: همین کارخانه‌ای که عرض کردم، پس از اینکه موانع از سر راهش برداشته شد و شروع به فعالیت کرد، بلافاصله سفارشات انبوهی را برای تولید سنگ مصنوعی و صادرات آن، دریافت کرد و بخاطر همین است که گفته میشود در بحث تولید، دیپلماسی اقتصادی با کشورهای دیگر نیز تاثیر بسزایی در رشد تولید خواهد داشت.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی، خاطر نشان کرد: همچنین در بحث آوردن سرمایه و نقدینگی ها به حوزه تولید، اگر این سرمایه ها در جهت بورس بازی و سوداگری استفاده نشوند و آنها را در مسیر تولید قرار دهند، این مسئله باعث رشد چشمگیر تولید داخلی خواهد شد، برخی از تصمیمات و ساز و کارهایی که در کشور وجود دارند می توانند مسیر تولید را به سمت پیشرفت تغییر دهند.

وی درادامه بیان کرد: در حال حاضر فولاد، پتروشیمی، سنگ های معدنی و... که بعضاً قیمت گذاری آنها بر اساس قیمت گذاری بازار بورس و قیمت جهانی تعیین می شود، این مسئله خودش یک آفت در مسیر تولید است، باید یک ساز و کاری را در نظر گرفت که تولید کنندگان داخلی برای استفاده از این کالاهای پایه، نخواهند قیمت جهانی بپردازند چراکه این موضوع نیز در عرصه تولید، اثرات نامطلوبی را بر جای خواهد گذاشت. 

نقدعلی در انتها بیان کرد: همچنین افزایش نرخ تورم، آثار زیانباری را بر تولید خواهد گذاشت، مهمترین کاری که در جهت مهار تورم می شود انجام داد این است که نظارت در کشور قوی تر شود، در حال حاضر ما قوانینی را داریم که این قوانین در اثر ضعف نظارتی، عملی نشده اند، اگر ما نظارت را در کشور، تقویت کنیم یقیناً مهار تورم را در پیش خواهیم داشت.

انتهای پیام

۱۴۰۲/۰۲/۲۸

اخبار مرتبط