نسخه چاپی

ریشه اكثر معضلات زیست‌محیطی در دولت اصلاحات

نماینده مردم تهران معتقد است بسیاری از معضلات زیست‌محیطی زمان حاضر، ریشه در تصمیمات نادرست سازمان محیط زیست در دولت اصلاحات دارد.

به گزارش نما به نقل از فارس، حسین طلا با اشاره به بروز پدیده گرد و غبار در تهران گفت: خیلی از مشکلاتی را که در حوزه محیط زیست بررسی و علت‌یابی می‌کنیم می‌بینیم که یک جایی به سازمان محیط زیست برمی‌گردد.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: بسیاری از مشکلات زیست محیطی مانند خشک‌شدن تالاب هورالعظیم که فعالیت‌های وزارت نفت در آن از زمان دولت اصلاحات آغاز شد و در دولت‌های نهم و دهم محدود شد، خشک‌شدن دریاچه ارومیه و احداث پل شهید کلانتری که در زمان دولت اصلاحات بود، مطالعات و آغاز احداث سد گتوند که در دهه 70 بود، احداث شهر جدید پردیس که از مناطق حفاظت شده جاجرود بود و در دولت سازندگی به عنوان شهر جدید مصوب شد همه مشکلاتی هستند که از گذشته ایجاد شده است.

وی افزود: همچنین گرد و غباری که هم‌اکنون در تهران است و منشا آن اطراف تهران است به دلیل وجود معادنی است که در شهرستان‌های شهریار، قدس و پاکدشت است و مجوز آنها در دهه 70 داده شده است. معادن مربوطه در زمینه بهره‌برداری نه در حجم رعایت شد و نه در سطح.

طلا ضمن اشاره به معضلات دیگر محیط زیستی گفت: باید به جای اینکه موضوعات را سیاسی کنیم به دنبال راه‌حل باشیم و باید موضوعات را تخصصی‌تر بررسی کرد.

نماینده مردم تهران در ادامه تصریح کرد: از سازمان محیط زیست که این موضوعات را از خود عبور می‌دهد و می‌گوید در زمان ما اتفاق نیفتاده است باید سوال کرد که مجوز آغاز این پروژه‌ها در زمان ریاست چه کسی داده شد؟

وی اظهار داشت: باید بدانیم که تصمیمات و اقدامات امروز می‌تواند برای نسل‌های آینده مشکلاتی را ایجاد کند و به‌جای آنکه تصمیمات غیرکارشناسی بگیریم باید تمام توان خود را برای حفظ این سرمایه و سلامتی خود و مردم به کار بگیریم.

۱۳۹۴/۳/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...