نسخه چاپی

پیشگیری از جرم یك موضوع فرا قوه ای است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه اقداماتی را كه در زمینه پیشگیری و مبارزه با وقوع جرم انجام می دهد اما پیشگیری از جرم یك موضوع فرا قوه ای است.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، محمدرضا الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در نشست خبری صبح شنبه در ساختمان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ضمن اظهار خرسندی از همکاری دو دستگاه قوه قضاییه و سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: قوه قضاییه اقداماتی را که در زمینه پیشگیری و مبارزه با وقوع جرم انجام می دهد در راستای کاهش آسیب های اجتماعی است.

وی افزود: این همکاری علمی بوده و نیازمند استفاده از نبوغ فکری سایر ارگانها و سازمانهای دولتی و مردم نهاد است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: این اقدامات باید همه جانبه و فراگیر باشد و همه طبقات جامعه را شامل شود.

الفت تصریح کرد: این سند همکاری در ۲۱ عنوان به صورت پروژه ای به امضا می رسد.

وی گفت: از جمله مباحث مطرح در این سند تحکیم خانواده، ازدواج،طلاق و کاهش آثار منفی آن، فرزندان طلاق و... است که اقدامات مناسبی را برای آنها در نظر گرفته ایم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه افزود: یکی از مباحث مهم مطرح در این طرح مساله کاهش خشونت در جامعه است.

وی تصریح کرد: در زمینه پیشگیری از خشونت اقدامات پیشگیری هوشمند در مدارس و مهدهای کودک با همکاری سازمان بهزیستی و دیگر ارگان ها با هدف تربیت صحیح نسل آینده و کاهش جرایم در نظر گرفته شده است.

الفت گفت: در زمینه مبارزه با اعتیاد و پیشگیری از آن مراکز درمانی و مشاوره ای ایجاد شده است که با مراجعه افراد به این مراکز می توان تا حدی از وقوع آسیب های اجتماعی مانند دزدی، قتل، خیانت و ... که مبتنی بر اعتیاد است پیشگیری کرد.

وی در پایان تاکید کرد: ثمره این تلاش و همکاری با سازمان بهزیستی کل کشور کاهش آمار آسیب های اجتماعی و جرایم در جامعه است که با خود خروج از وضعیت قرمز ابتلای جامعه به جرایم مرتبط با مواد مخدر را به همراه دارد.

۱۳۹۴/۵/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...