نسخه چاپی

اختصاصی

بگم بگم های اصلاح طلبی/ادامه رونمایی از خیانت های دوران اصلاحات

واكنش ها به مصاحبه سید محمد صادق خرازی، سفیر سابق ایران در فرانسه با هفته نامه مثلث كه هم اكنون نزدیك به دو هفته از انتشار آن می گذرد، پایان نیافته است.

es600.jpg


اختصاصی
/به گزارش نما ،صادق خرازی در مصاحبه با هفته نامه مثلث گفته بود: «كساني را يادم هست كه در دوراني كه سفير بودم با خارجي‌ها مذاكره مي‌كردند و به دشمن گرا مي‌دادند. من آنها را به عنوان اصلاح‌طلب قبول ندارم، ليستشان را هم دارم و اگر قرار باشد روزی ارائه دهم، به مردم ارائه خواهم داد».
این اظهارات چند روز بعد یعنی دوشنبه 19 مرداد به تیتر یک روزنامه جوان تبدیل شد که ظاهرا به مذاق اصلاح طلبان حامی جامعه مدنی و آزادی سیاسی خوش نیامد که حاظر شدند به قیمت اختلال در حفظ وحدت که نیازمند انتخابات مجلس پیش رو است، به گفته های خرازی واکنش نشان دهند.
در این راستا، احمدپورنجاتی، نماینده اصلاح طلب مردم تهران در مجلس ششم و عضو جبهه مشارکت در واکنش به سخنان خرازی در صفحه شخصی  فیس بوکی خود نوشت: شوخی با یک فقره «آقا صادق» که این روزها توی بورس سرسره بازی روی پوست خربزه «اونا»ست!»

es3.jpg

وی در این شعر طنز سیاسی خود مدعی شده که دلیل رفتارهای صادق خرازی درخواست وی برای سرلیستی در انتخابات است.

همچنین عبدالله رمضان‌زاده، فعال سیاسی اصلاح طلب طی مطلبی در صفحه فیسبوکش نوشت: «به نظر شما لیست دیپلمات های قاچاقچی نسخ خطی کتاب های قدیمی در جیب کیست؟!».

es4.jpg

از سوی دیگر، محمدعلی ابطحی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور دولت اصلاحات در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت: «صادق خرازی در ادامه حرف های شیرین و متناقضش گفته، لیست اصلاح طلبانی را که به دشمن گرا می داداند، در جیبش دارد. از این شیرین زدن ها قبلا هم در گفته هایشان بود. عبدالله رمضان زاده در این رابطه نوشته، لیست دیپلمات های قاچاقچی نسخ خطی کتاب های قدیمی در جیب کیست. البته قاچاق زیر خاکی هم اضافه کنید راه دوری نمی رود. بهترین تلنگر را رمضانزاده برای اصلاح طلبی بدلی ندا داده است. واقعیت دیگر هم این است که تقسیم کنندگان شغل در کشور نه تنها با این تعابیر، که اگر کسی بگوید لیست اصلاح طلبان قاتل مظلومان بوسنی و فلسطین و افغان راهم در جیب دارد، باز هم در دادن پست افاقه نمی کند. حزب ندایی های خوبی که واقعا اصلاح طلب بودند و فقط امکانات نداشتند، در این موارد نمیخواهند موضع بگیرند؟»

es1.jpg

اما روزنامه اعتماد روز چهارشنبه گذشته مصاحبه ای را  با صادق خرازی ترتیب داد که پایانی برای همه این تفرقه افکنی و حواشی باشد. خرازی در این مصاحبه تیتر یک هفته نامه مثلث را تحریف شده خوانده و توضیح داده که چرا برخي دوستان اصلاح‌طلب پس از بازنشر تقطيع‌شده با تيتر تحريف شده مصاحبه ام با روزنامه جوان، فرياد وااصلاحاتا سر دادند؟ چرا در اين ده روز به اين كشف و شهود نرسيده بودند كه هدف من خيانتكار نشان دادن اصلاح‌طلبان بود؟! و چرا صبر كردند تا جوان اين ‌طور تيتر بزند و آنها تازه فهميدند كه منظور من چه بوده است؟ چرا در زمین رسانه های اصولگرا بازی می خورند.»

es6.jpg


اما ابطحی پس از انتشار مصاحبه خرازی با روزنامه اعتماد پست قبلی خود در اینستاگرام را پاک کرده و مطلب جدیدی را درخصوص این موضوع منتشر کرد: «درپست قبلي اورده بودم كه رمضان زاده مطالبه ليست كتاب هاي تازيخي قاچاق توسط بعضي از ديپلمات هاي سابق را كرده. صادق خرازي امروز تو روزنامه اعتماد كلي قسم و ايه خورده كه نگفته ليست اصلاح طلباني كه به دشمن گرا داده اند توي جيبش هست. من هم پست قبلي رو حذف كردم.  ولي همچنان معتقدم با اين مواضع به كسي پست نمي دهند. نيروهاي اصلي حزب ندا كه سابقه اصلاح طلبي دارند در برابر اتهام به اصلاح طلبي موضع بگيرند.»

es2.jpg


در همین رابطه، سعید نورمحمدی از اعضای بنیانگذار حزب ندای ایرانیان در پاسخ به ابطحی در اینستاگرام اش نوشت:

جناب آقای محمدعلی ابطحی
با سلام
حسب درخواست حضرتعالی برای اظهار نظر پیرامون اخرين مطلبتان علیه حزب ندای ایرانیان و با توجه به مواضع مکرر و چند باره جنابعالی، لازم دانستم به عنوان یک عضو كوچك در ندای ایرانیان مواردی را جهت تنویر افکار حضرتعالی حضورتان یادآوری نمایم:
از زمانيكه جمعي از جوانانی که عمر و جوانی شان را در مسیر اصلاح و تقویت جریان اصلاح طلبی گذاشته اند، قصد تاسيس حزبي اصلاح طلب، فراگير و مستقل نمودند واكنش، عملکرد و ادبیات شما و دوستان همفكرتان، بزرگترین کمک به تنویر مبانی و نفس تشکیل حزب ندای ایرانیان برای اعضا و هواداران حزب بوده است. تعدادی از دوستان با رفتارهای کاملا شخصی و غیر منصفانه این سوال را به صورت جدی در ذهن ما ایجاد کردید که اگر در دوران اصلاحات هم همین رفتارهای شخصی، خصلتی و تسویه حساب گونه فعلی را در برخورد با رقبا داشتیم، پس زمین گیر شدن اصلاحات چیز عجیبی نبوده و اگر نبود این رفتار و دشمن تراشی های بیجا و بی مورد قطعا اصلاحات ثمرات بیشتری داشت. جایی که به اسم ازادی و تکثرگرایی خود را معیار و محور همه کاینات می دانیم و از هیچ تلاشی برای تخریب دیگران دریغ نمی کنیم. سخن از لزوم تحمل و نقد پذیری حکومت می گوییم اما نقد ساده و به حق جریان خودمان را هم برنمی تابیم و تقابل با منتقدین و برخورد حذفي و چنگ انداختن به صورت دیگران مبنای عمل قرار می گیرد. البته امروز هم با دیدن همین اتهام زنی های بدون سند و مدرک و دیگران را به قاچاق و... متهم کردن، افسوس می خوریم که چه ساده حرفهای گذشته تان را در مورد خیلی از افراد دیگر باور کردیم...
دلسوزانه و دوستانه از شما درخواست می کنم هر زمانی ذهن شریف تان درگیر مساله اصلاح طلب بدلی و غیر بدلی شد به گذشته مراجعه کرده و زحمت سرچ در موتورهای جستجوگر را به خود بدهید و سخنانی که همین چند سال پیش علیه جناب آقای خاتمی و سایر بزرگان کردید را ببینید و پس از ان از موضع کانون اصلاح طلبی دنبال گشتن مصادیق اصلاح طلب بدلی و غیر بدلی باشید.
در پايان خود و حضرتعالي را به رسم معمول به رعايت تقواي الهي دعوت نموده و ارزوي سلامتي برايتان از درگاه حضرت حق خواهانم
سعید نورمحمدی

روزنامه آرمان، نزدیک به خانواده هاشمی رفسنجانی نیز نتوانست از اظهارنظر در این موضوع به راحتی بگذرد و  چهارشنبه گذشته  در گزارشی با عنوان «رفتارصادق‌خرازی به سبک‌احمدی‌نژادی» نوشت: «چند صباحی است که جیب و لیست با هم نسبتی نزدیک پیدا کرده‌اند؛ لیستی که در جیب است و فقط صاحب کت یا کاپشن خبر دارد که در آن لیست اسامی چه کسانی است، اما نمی‌گوید؛ همانطور که محمود احمدی‌نژاد زمانی که بر مسند ریاست‌جمهوری نشسته بود مدعی شد لیست مفسدان و متخلفان اقتصادی را در جیبش دارد اما کسی ندانست چرا رئیس‌ دولت‌های نهم و دهم سرآخر آن را رو نکرد. اکنون بار دیگر این جیب ها هستند که به واسطه لیست‌های درونشان ارزش پیدا کرده‌اند و این‌بار صادق خرازی مدعی یک لیست شده است!» نویسنده آرمان ادامه داد: «آقای خرازی خوب است پاسخ دهد حزب ندا چگونه شکل گرفت و رزومه کوچکی از فعالیت‌های اصلاح‌طلبانه خود در معرض دید افکار عمومی قرار دهد تا هویت شخصی که روزی با فلانی عکس یادگاری می‌اندازد و روز دیگر ‌میهمان رسانه‌ای بهمانی می‌شود، مشخص شود.»
سایت دوم خردادی «خرداد» نیز در مطلبی به تحقیر خرازی پرداخته و باعصبانیت حرف اصلی خود را چنین می‌نویسد: «اگر تا دیروز کیهان و حسین شریعتمداری و تندترین منتقدان اصلاح طلبان به طور تلویحی اتهام جاسوسی و ارتباطات خارج از قاعده قانونی را متوجه اصلاح طلبان می کردند اکنون صادق خرازی به شکل علنی برخی از اصلاح طلبان را متهم به این موضوع کرده و از لیست آنان در جیب اش می گوید!»
این گونه اظهارات تند و آتشین اصلاح طلبان بیش از پیش از تاریخ مصرف داشتن شعار «زنده باد مخالف من» حکایت دارد؛ زیرا آنان صحبت هایی که به گفته خرازی نقد درونی از برخی اصلاح طلبان است را برنتابیدند و این طور که گفته شد واکنش نشان دادند، چطور می توانند احترام جناح مقابل و افرادی را که همکرنشان نیستند، نگه دارند؟
حال آنکه این هجمه علیه خودی اصلاح طلبان در موضوع رای الهه راستگو به قالیباف در انتخاب شهردار تهران نیز اتفاق افتاد؛ به نحوی که راستگو برای این انتخاب از طرف هم قطارانش به خیانت، دروغ‌گویی، جاسوسی و نفاق متهم شد.
به نظر می‌سد وحدت میان اطلاح طلبان، رویای شیرینی باشد که آنان فرسنگ ها با آن فاصله دارند. هرچند که در انتخابات مجلس شورای اسلامی که در پایان سال جاری برگزار می شود، نیازمند هرچه بیشتر وحدت هستند؛ اما چالش حزب «ندای ایرانیان» با محوریت صادق خرازی، بیش از گذشته با اصلاح طلبان تندرو که کارنامه‌ای پراشکال را به همراه دارد، همچنان ادامه دارد.
گفتنی است نکته ای که در این میان بسیار حائز اهمیت است؛ اما در این کشمکش های سیاسی کم رنگ شده، لیست افرادی است که به دشمن گرا داده اند، فارغ از اینکه طبق گفته های خرازی آنان اصلاح طلب باشند یا نه! و به نظر می رسد انتشار لیست این افراد و شناختن آنان حق مردم بوده که بدانند در برهه ای از زمان چه کسانی به ایران اسلامی خیانت کردند.

۱۳۹۴/۵/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...