نسخه چاپی

احمدی لاشكی در گفتگو با نما:

بودجه آموزش و پرورش كفاف مشكلات این وزرات خانه را نمی دهد/ وزارت آموزش و پرورش در سال آینده با مشكلات مالی مواجه خواهد شد

عکس خبري -بودجه آموزش و پرورش کفاف مشکلات اين وزرات خانه را نمي دهد/ وزارت آموزش و پرورش در سال آينده با مشکلات مالي مواجه خواهد شد

عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: سه سفیر كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس روز یكشنبه در كمیسیون انتخاب و جهت بررسی بودجه سال 96 كل كشور را به كمیسیون تلفیق معرفی خواهند كرد.

قاسم احمدی لاشکی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار نما، با انتقاد از کاهش بودجه آموزش و پرورش در بودجه سال 96 کل کشور، گفت: بودجه آموزش حدودا بیست و نه هزار میلیارد تومان تعیین شده است که با توجه به این که بیش از 99 درصد این بودجه بودجه جاری در راستای پرداخت حقوق های فرهنگیان هزینه می شود از این رو پولی دیگر برای آموزش پروروش نمی ماند.
وی در ادامه به حجم بدهی‎های آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: با حجم بدهی های آموزش و پرورش به خرید خدمتی‎ها، بازنشستگان، تصیح اوراقی‎ها و پرداخت طلب نیروهای حق تدریس که از اسفند سال 94 از این وزرات خانه طلب دارند با این بودجه سال آینده آموزش و پرورش با مشکلاتی مواجه خواهد شد.
احمدی تصریح کرد: باید منتظر ماند و مشاهده کرد که اعضای کمیسیون تلفیق چگونه می‎خواهند بودجه آموزش و پرورش را تدوین و ردیفی بر ردیف‎های آن اضافه کنند تا بیش از این شرمنده فرهنیگان نشویم.
نماینده مردم چالوس و کلاردشت در خانه ملت بیان کرد: عدم توجه به آموزش و پرورش اثرات منفی در جامعه و دانش آموزان خواهد گذاشت چراکه اگر معلم راضی نباشد و احساس آرامش نکند قطعا نخواهد توانست آرامش را به دانش آموزان انتقال دهند از این رو نمی توانیم آرامش را در جامعه مشاهده کند.
عضو کمیسیون آموزش تحقیقات مجلس تصریح کرد: اعضای کمیسیون تلفیق بودجه می توانند ردیف‎های آموزش و پرورش را افزایش دهند این در صورتی محقق خواهد شد که تمامی اعضای کمیسیون تلفیق متحد و یکصدا ردیف های بودجه آموزش و پرورش را افزایش دهند.
احمدی لاشکی ادامه داد: امیدوارم افرادی که عضو کمیسیون تلفیق می شوند قدری معلم بوده باشند و معلمان را درک کنند و سفرای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس سفیران خوبی برای معلمان در کمیسیون تلفیق باشند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خاتمه خبر داد: سه سفیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس روز یکشنبه در کمیسیون انتخاب و جهت بررسی بودجه سال 96 کل کشور را به کمیسیون تلفیق معرفی خواهند کرد.

۱۳۹۵/۹/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...