نسخه چاپی

تصمیم امریكا درمورد مذاكرات هسته‌ای و داعش

رویترز: معضل اساسی امریكا این است كه چگونه ایران را از این باور كه "واشنگتن حاضر است دربرابر همكاری علیه داعش، امتیازات هسته‌ای بدهد" دور نگه دارند.

به گزارش نما، جام نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز (Reuters)، امریکا می خواهد مذاکرات هسته‌ای ایران را از موضوع درگیری با داعش جدا نگه دارد.





براساس این گزارش، مقامات رسمی امریکا امیدوارند که از برخورد و تداخل دو چالش دیپلماتیک با ایران در هفته آینده جلوگیری کنند: "برنامه هسته‌ای ایران" و "تهدید ایجاد شده توسط شبه نظامیان داعش".

معضل اساسی آنان این است که چگونه ایران را از این باور که "واشنگتن حاضر است دربرابر همکاری علیه داعش، امتیازات هسته‌ای بدهد" دور نگه دارند.





مشکل دیگر در این رابطه این است که چگونه به تهدید ایجاد شده توسط شبه نظامیان داعش پرداخته شود بدون اینکه از ایران به نحوی کمک خواسته شود. این درحالی است که ایران نفوذ خود در عراق و سوریه افزایش داده است.

مشکل سوم این است که آیا دولت های سنی اصلی مثل عربستان سعودی درصورت ایفای نقش از سوی ایران، حاضر به شرکت در ائتلاف علیه داعش خواهند بود یا نه؟





یک دیپلمات ارشد غربی که نخواسته نامش فاش شود به رویترز گفت: در بلندمدت، پیدا کردن راه حلی برای بحران داعش بدون ایران، دشوار خواهد بود. وی مدعی شده که برخی از کشورهای عربی منطقه خیلی دوست ندارند که با ایران سر یک میز بنشینند.

۱۳۹۳/۶/۲۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...