نسخه چاپی

لاریجانی اواسط آذر ماه به سئول می رود

سفیر ایران در كره جنوبی گفت: جمهوری اسلامی ایران در جهت احقاق حقوق حق خود و همچنین به منظور نشان دادن حسن نیت، اقدام به مذاكرات جدی با ۵+١ كرده و در راستای آن سه محور مهم را دنبال می‌كند.

به گزارش نما، "حسن طاهریان" سفیر ایران در کره جنوبی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، در ابتدای این گفتگو با اشاره به روابط ایران و کره جنوبی و پیشینه آن اظهار داشت: پیشینه برقراری روابط سیاسی دو کشور از سال ١٩۶٢ اغاز شده و همواره این روابط فی مابین از سطح خوبی در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی برخوردار بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به نظر مثبت مقامات کشورمان پیش بینی می‌شود که توسعه روابط در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به رشد چشگیری برسد.

سفیر کشورمان در کره جنوبی تصریح کرد: حجم مبالات در سال جاری حدود ١٠ میلیارد دلار بوده که امید است با رفع تحریم‌های ظالمانه این حجم همانند گذشته یعنی ١٧ میلیارد دلار در سال بالغ گردد، در حال حاضر نیز شرکت‌های کره‌ای در زمینه‌های صنعتی و زیرساخت‌ها در ایران فعالیت دارند که با برداشته شدن تحریم‌ها فعالیت آنان دو چندان خواهد شد و هر دو کشور ظرفیت بالقوه‌ای برای افزایش مبادلات تجاری، صنعتی و بازرگانی را دارند.

سفر مقامات ایران به کره جنوبی

طاهریان با اشاره به سفر مقامات کشورمان گفت: در این زمینه دیدار قائم مقام وزیر خارجه از کشورمان در آینده نزیک و همچنین سفر جناب اقای دکتر لاریجانی در اواسط آذر ماه به سئول تنظیم و مقدمات آن مهیا گردیده است. انتظار داریم با توجه به شخصیت و جایگاه جناب لاریجانی به عموان رئیس مجلس شورای اسلامی، با انجام این سفر گام بلندی در جهت توسعه روابط دو کشور برداشته شود.

مذاکره ایران با 1+5 در جهت احقاق حقوق کشورمان

طاهریان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در جهت احقاق حقوق حق خود و همچنین به منظور نشان دادن حسن نیت، اقدام به مذاکرات جدی با ۵+١ کرده و در این راستا سه محور را دنبال می‌کند؛ ا- دستاوردهای هسته‌ای خودش را به منظور پیگری برنامه صلح آمیز هسته ایش حفظ کند، 2- تحریم‌های تحمیلی و ظالمانه بر علیه کشورمان حذف شود، 3- اطمینان سازی کشور‌ها از اینکه برنامه هسته‌ای ایران کاملا صلح آمیز است.

*بازی‌های اینچئون و اهتمام سفارت ایران در جهت حمایت از ورزشکاران

طاهریان افزود: اطلاع دارید که من حدود ٢، ٣ ماهی به این مقام منصوب شدم لیکن از ابتدا و با توجه به حساسیت موضوع و اهمیت آن نزد افکار عمومی چه داخل و یا خارج اقدام به ارتباط با مسئولین امر در وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک کرده و با جلساتی که با این عزیزان چه در کمیته ملی المپیک یا وزارت ورزش و جونان و یا وزارت خارجه داشتم بر اهتمام سفارت در جهت پشتیبانی هر چه بیشتر از ورزشکاران عزیز با حد اقل حواشی تاکید داشتم و خدا رو شکر تا این لحظه به غیر از یک مورد که ان هم قبل از شروع مسابقات اتفاق افتاد، مشکلی نداشتیم.

سفیر ایران در کره جنوبی اظهار داشت: البته آنالیز امور فنی ورزشکاران از عهده من خارج است لیکن با توجه به درخشش ورزشکاران و صید مدالهای رنگارنگ و کسب مقام پنجمی تا این لحظه که امیدوارم باز هم ارتقا یابد، خصوصا کسب عناوین قهرمانی از سوی بانوان این خوشحالی و افتخار رو دو چندان می‌کند و من هم همانند سایر ملت عزیز ایران از نتایج بدست امده خشنودم.

طاهریان تصریح کرد: البته برنامه‌ای که ما پیش بینی و اجرا می‌کنیم پاسخگوی کار ارزشمند این قهرمانان نیست اما به رسم یادبود سفارت نیز هدایایی تهیه کرده که در مناسبت‌هایی در سفارت و یا محل کمیته ملی المپیک به ایشان تقدیم می‌شود و ورزشکارانی که احیانا زود‌تر این کشور را ترک کرده‌اند جوایزشان تحویل کمیته ملی المپیک خواهد شد تا در فرصت مناسب به ایشان تقدیم شود.

سفیر ایران در کره جنوبی در پایان خاطرنشان کرد: حدود ١۴٠٠ ایرانی بصورت پراکنده در سراسر کره زندگی می‌کنند که از این تعداد نزدیک ٣٠٠ نفر دانشجو هستند. خوشبختانه زندانی در بند در اینجا نداریم و علاوه بر دانشجو به امور بازرگانی، صنتعتی و کسب و کار مشغولند. در طی مسابقات مهم نیز سفارت با کرایه اتوبوس اقدام به انتقال ایرانی‌های علاقه‌مند به تماشای بازی‌ها در شهر اینچئون کرد.

۱۳۹۳/۷/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...