نسخه چاپی

وزارت نیرو، آب می خرد

معاون امور آب و آبفای وزیر نیرو، از تصمیم این وزارتخانه برای ورود وسرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش تامین آب شرب در كشور و خرید آب از آنان برای مشتركان خود خبر داد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، 'رحیم میدانی' درسفر به شهرستان آمل گفت: وزارت نیرو برای عملی کردن این طرح خود امسال حدود ۱۰۰میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده و از سال آینده نیز اعتبار این بخش را به حدود ۶۰۰میلیون تومان افزایش خواهد داد.

وی افزود: پروژه های تامین آب در کشور به علت قیمت پایینی که به دست مصرف کنندگان می رسد، برای سرمایه گذاران توجیه پذیرنیست ، اما وزارت نیرو برای توجیه پذیرکردن این طرح خود از سرمایه گذاران در این بخش دعوت وقیمت آب تولیدی آن را به قیمت بالاخریداری خواهد کرد.

معاون امورآب وآبفای وزیرنیرو تصریح کرد: مابه التفاوت قیمت بالای خرید آب از سرمایه گذاران بخش خصوصی و قیمت ارزان به دست مشترکان را با اختصاص اعتباری که امسال اختصاص داده ودرسال های بعد افزایش خواهد داد، جبران خواهد کرد.

میدانی درخصوص برنامه وزارت نیرو برای برخورد با مشترکان پرمصرف آب در کشور گفت: هنوز برخوردی عملی صورت نگرفته اما از چند روز آینده با احتساب قیمت تمام شده برای مشترکان پرمصرف و جریمه مصرف بیش از اندازه برای آنان اعمال خواهد کرد.

وی افزود: آب بهای برای مشترکان پرمصرف و نیز استخرها به صورت پلکانی تصاعدی محاسبه خواهد شد تا بتوان مصرف آب در کشور را هم بهینه مصرف وهمه مصرف کنند.

معاون امورآب وآبفای وزیرنیرو همچنین با تاکید براینکه در بخش مهار آب های سطحی در مازندران اقدام های خوبی صورت نگرفته واین مهم باید با جدیت پیگیری شود، تصریح کرد: در بخش آب شرب شهری وروستایی مشکلات زیادی در مازندران وجود دارد.

میدانی افزود: درمازندران متاسفانه هنوز یک تصفیه خانه مدرن ساخته نشده ، اما اکنون یک مورد در حال مناقصه با پیمانکار است.

میدانی پنجشنبه برای بازدید از سد هزار به آمل سفر کرد.

۱۳۹۳/۷/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...