نسخه چاپی

خانواده‌ها در زندگی فرزندانشان گره كور نزنند

مدیركل ورزش و جوانان استان كرمانشاه از خانواده‌ها خواست همانگونه كه از ازدواج آسان حرف می‌زنند، از سخت‌گیریهای مرسوم در ازدواج نزدیكانشان خودداری كنند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، مجتبی جوهری در همایش دیده رحمت که در محل سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان کرمانشاه و با حضور منتخبان فعال حوزه ازدواج و تحکیم بنیاد خانواده برگزار شد، با اشاره به اینکه فرهنگ‌های وارداتی، فرهنگ اصیل ما را در زمینه ازدواج را تحت تاثیر قرار داده، گفت: فرهنگ سازی در زمینه ازدواج و تحکیم بنیاد خانواده باید در فهرست اساسی‌ترین و ضروری‌ترین فعالیت‌ها باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه معتقد است: ترویج، توسعه و تبلیغ فرهنگ ازدواج باید در صدر برنامه‌های فرهنگی جامعه قرار گیرد.

جوهری بالا رفتن سن ازدواج را ناشی از سخت گیریهای خانواده‌ها دانست و از آنها خواست در زندگی فرزندانشان گره کور نزنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلاتی که امروز گریبانگیر جامعه شده ناشی از سخت گیریهای خانواده‌ها در امر ازدواج است، از خانواده‌ها خواست همانگونه که از ازدواج آسان حرف می‌زنند، از سخت‌گیریهای مرسوم در ازدواج نزدیکانشان خود داری کنند.

وی با اشاره به هزینه‌های بالای ازدواج از خواستگاری تا عروسی، گفت: هزینه‌های ازدواج بالا رفته تا آنجا که هزینه‌های یک ازدواج ساده در جامعه کنونی بیش از 20میلیون تومان است و این مسئله باعث شده تا جوانان حتی به ازدواج فکر هم نکنند.

وی خواستار ترویج ازدواج موفق در جامعه شد و گفت: امید است شاهد اثرگذاری افراد خیر در این سنت حسنه باشیم.

۱۳۹۳/۷/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...