نسخه چاپی

دعای عرفه بزرگ‌ترین شناسنامه خداشناسی است

امام جمعه ابهر گفت: دعای عرفه بزرگ‌ترین شناسنامه انسان‎شناسی و خداشناسی است و یكی از دعاهایی است كه سراسر آن توحید الهی است.

به گزارش نما، حجت‏ الاسلام جعفر رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: عرفه حاصل بندگی و زمینه شناخت و معرفت واقعی است که راه صحیح را به خوبی آشکار می‎کند و عبادات و ادعیه‎ای که در این روز سفارش شده است برای رسیدن به این شناخت است.

وی افزود: مهم‌ترین دعای این روز دعای عرفه ابی‎عبدالله حسین(ع) است که در برگیرنده حقایق انسان و آینده زندگی بشر است و همچنین ابعاد وجودی و لطف بیکران خدای متعال را بیان کرده است.

وی تصریح کرد: محور دعوت پیامبران الهی در طول تاریخ، توحید بوده است و دعای عرفه نیز سراسر مضامین توحید است و این دعا که امام حسین(ع) آن را از زبان خود بیان کرده، بزرگ‌ترین شناسنامه انسان‎شناسی و خداشناسی است.

امام جمعه ابهر تاکید کرد: امام حسین(ع) این دعا را در فضای باز انجام دادند که رمز و راز ادای این فریضه بر کسی مشخص نیست، ولی همان‌طور که در امور دینی پیرو ائمه اطهار(ع) هستیم، این تابعیت خبر دنیا و آخرت را برای ما دارد. در این روز نیز با تاسی به این امام همام در فضای باز و با قرائت دعای عرفه از برکات این دعا و این روز بهره‎مند شویم.

وی خاطرنشان کرد: از برکات ادعیه نباید غافل باشیم و این استدلال که ما پیرو قرآن هستیم و فقط آن را در زندگی روزمره به کار می‎بریم برای ما کافی نیست و نباید از معنویت دعا در زندگی غافل باشیم.

وی با بیان این‌که «روز عرفه از جایگاه خاصی برخوردار است» گفت: در برخی از روایات آمده کسی که در شب قدر مورد رحمت الهی قرار نگرفته باشد روز عرفه فرصتی است تا بتواند به دامان مهر و محبت خدای متعال پناه برده و درخواست مغفرت و بخشش الهی داشته باشد.

۱۳۹۳/۷/۱۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...