نسخه چاپی

۵۰ دانشمند ایرانی در ناسا

شریعتمداری در افتتاحیه هفته فضایی از حضور ۱۰۰دانشمند ایرانی در آمریكا و ۵۰دانشمند در مركز ناسا در فعالیت فضایی خبر داد.

شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور در جمع خبرنگاران گفت: ماهواره شریف ست آماده است و در اولویت پرتاب است.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، شریعتمداری در افتتاحیه هفته فضایی از حضور ۱۰۰دانشمند ایرانی در آمریکا و ۵۰دانشمند در مرکز ناسا در فعالیت فضایی خبر داد.

معاون اجرایی رئیس جمهور در افتتاحیه هفته جهانی فضایی در جمع خبرنگاران گفت: پرتاب ماهواره شریف ست در اولویت برنامه‌های سازمان برای پرتاب است و خیلی امیدواریم این ماهواره امسال پرتاب شود.

محمد شریعتمداری گفت: در سومین کنفرانس هسته‌ای فضایی بحث تعیین روزی مشخص به عنوان فضا مطرح بود که در این رابطه اختلاف نظرهایی در خصوص این روز شکل گرفت.

وی افزود: هم اکنون ۱۰۰ دانشمند ایرانی در عرصه فضایی در آمریکا و ۵۰ یا ۶۰ دانشمند ایرانی در عرصه فضایی در مرکز ناسا مشغول فعالیت هستند.

شریعتمداری تصریح کرد: امروز هر چند در حوزه فضا بسیار مطلوب نیستیم ولی می‌توانیم با استحکام بگوییم که همه اهداف صلح آمیز امروز در تیررس دیدبانان فضایی ما است.

وی اظهار داشت: باید بازنگری در برنامه ۱۰ ساله فضایی داشته باشیم، بازنگری که پیشرفت ارزشمندی را دارد و ما امیدواریم در اولین جلسه فضایی به یک برنامه کامل برسیم.

شریعتمداری تصریح کرد: مهم‌ترین موضوعی که در برنامه جدید مطرح است این است که نگاه کاربردی به موضوع فضا و استفاده علم و فناوری مورد نظر است، البته در این راستا برنامه‌ها مورد تایید دولت است و تنها تفاوت در زمانبندی است که این تفاوت‌ها در کمیسیون شورای عالی فضایی در آینده نزدیک به ابلاغ می‌رسد.

وی گفت: کشور ما در سطح منطقه در میان ۱۵ کشور همسایه هم اکنون در زمینه فضا درحالی فعالیت می‌کند که قبلا چنین فعالیتهایی نبوده است.

وی افزود: ما در زمینه فضا سالهای متمادی به جهت تربیت نیروی انسانی دانشمند از اغلب کشورهای منطقه جلو‌تر هستیم و اگر از این توانایی‌ها بهترین استفاده شود حتما از فرصت‌های آینده بهره‌مند می‌شویم.

شریعتمداری تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از منادیان استفاده از فضای ماوراء جو (فضای صلح آمیز) است.

وی اظهار داشت: امروز ایران دارای اسناد دقیق و روشنی است، چنانچه دو سند مهم شورای انقلاب فرهنگی در زمینه فضایی را دارا هستیم که هم کلیات و هم نقشه راه را تعیین می‌کند.

شریعتمداری در خصوص آماده بودن ماهواره شریف ست اظهار داشت: در خصوص ماهواره شریف ست باید بگویم که طی جلساتی که با این مسئولین این ماهواره داشته‌ایم، مشخص شد که این ماهواره آماده است و من بسیار امیدوارم که امسال این ماهواره که کار مشترکی بین سازمان فضایی و دانشگاه شریف است، پرتاب شود.

۱۳۹۳/۷/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...