نسخه چاپی

مجسمه آتاتورك به آتش كشیده شد

تظاهركنندگان خشمگین نسبت به برخورد منفعلانه تركیه با تحولات كوبانی مجسمه پدر تركیهٔ معاصر را تخریب كردند.

به گزارش نما به نقل از ابنا ، رسانه‌های خبری ترکیه روز سه شنبه اعلام کردند نیروهای پلیس استانبول و دست کم شش شهر دیگر ترکیه با صد‌ها تظاهرکننده معترض به پیشروی عناصر داعش به سمت شهر مرزی کوبانی (عین العرب) درگیر شدند. در این درگیری‌ها که شب گذشته در چند منطقه استانبول آغاز شد، تظاهرکنندگان برخی خیابان‌ها را مسدود کردند، اتوبوسی را آتش زدند و به سمت نیروهای پلیس سنگ، مواد محترقه و بمب آتش زا پرتاب کردند که بر اثر آن یک پلیس زخمی شد.

نیروهای پلیس ترکیه برای متفرق کردن تظاهرکنندگان در شهرهای کردنشین دیاربکر، باتمان، وان، سیرناک، سن لیورفا و حکاکی به استفاده از گاز اشک آور و ماشین‌های آب پاش متوسل شدند. اخباری از کشته شده یک معترض در حمله پلیس ضد شورش به تظاهرکنندگان کرد در شهر موس در جنوب شرق این کشور مخابره شده است. تظاهرکنندگان خشمگین همچنین مجسمه مصطفی کمال آتاتورک، پدر ترکیهٔ معاصر را تخریب کردند. در تصاویر منتشر شده معترضان کُرد پس از قطع سر مجسمه آتاتورک آن را به آتش کشیده و با سر وی فوتبال بازی می‌کنند.

علت خشم تظاهرکنندگان نحوه برخورد منفعلانه ترکیه با تحولات کوبانی که در شرف سقوط به دست نیروهای داعش به نظر می‌رسد، بوده است.

۱۳۹۳/۷/۱۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...