نسخه چاپی

روابط تهران-باكو بویژه در عرصه رسانه تقویت شود

سخنگوی وزارت خارجه آذربایجان به تلاش عناصری برای ایجاد شكاف در روابط تهران - باكو اشاره كرد و افزود: پیرو اراده رهبران سیاسی دو كشور ما مسئولیت سنگینی در این زمینه داریم و باید برای تقویت روابط بویژه در عرصه رسانه تلاش كنیم.

به گزارش نما به نقل از فارس، محسن پاک آیین سفیر کشورمان در دیدار با سخنگوی جدید وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان که امروز و در محل وزارت امور خارجه آذربایجان برگزار شد، با تبریک انتصاب «حکمت حاجیف» بعنوان سخنگوی جدید وزارت امور خارجه آذربایجان، به سفر مهندس ضرغامی رئیس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به باکو اشاره کرد و گفت: ایشان در این سفر با مقامات عالیرتبه آذربایجان دیدار خواهند داشت و این دیدارها در توسعه همکاری های رسانه ای و ارتباطات بین دو کشور موثر خواهد بود.

وی به نقش ممتاز رسانه‌ها در توسعه مناسبات دو کشور اشاره کرد و از سفر هیئت رسانه‌ای از کشورمان به جمهوری آذربایجان در هفته آینده خبر داد و گفت: اعزام تیم رسانه‌ای از جمهوری آذربایجان در ماه‌های گذشته به استان‌های اردبیل و گیلان تاثیر بسیار خوبی داشت و سفر اصحاب رسانه دو کشور به یکدیگر در آشنایی خبرنگاران با واقعیت‌های دو کشور و انتقال تجارب خود به مخاطبان نقش خوبی دارد.

سفیر کشورمان از طرف سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان، سخنگوی جدید وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان را برای سفر به جمهوری اسلامی ایران دعوت کرد.

«حاجیف» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار به مشترکات فراوان تاریخی - فرهنگی بین دو کشور اشاره و روابط و مناسبات فی مابین را در ابعاد مختلف رو به رشد خواند و گفت: مشترکات فرهنگی دو کشور آنقدر زیاد است که ترفندهای عناصر ثالث نمی‌تواند خللی در اراده دو طرف در تعمیق روابط و مناسبات ایجاد بکند.

حاجیف به تلاش عناصری برای ایجاد شکاف و التهاب در روابط بین دو کشور اشاره کرد و افزود: پیرو اراده رهبران سیاسی دو کشور ما مسئولیت سنگینی در این زمینه داریم و باید برای حفظ و تقویت روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف بویژه در عرصه رسانه تلاش کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان به دیدار اخیر خود با سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در الجزایر اشاره کرد و گفت: هر دو طرف علاقمند به همکاری در عرصه رسانه هستند.

حاجیف سفر ضرغامی و هیئت‌های رسانه‌ای از جمهوری اسلامی ایران را اقدامی ارزشمند و موثر خواند و از این ابتکار تشکر کرد.

۱۳۹۳/۷/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...