نسخه چاپی

آیت الله نوری همدانی:

امنیت و آسایش كشور از بركت خون شهیدان است

یكی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینكه هیچ كاری در دنیا بالاتر از شهادت نیست، افزود: امنیت و آسایشی كه در كشور حاكم است را مدیون و مرهون خون شهیدان هستیم.

به گزارش نما به نقل از مهر، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی عصر چهارشنبه با حضور در بیت شهیدان وکیلی ناطق و جعفری‌نیا با خانواده‌های این شهیدان که هرکدام سه شهید را در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده‌اند، دیدار و گفتگو کرد.

استاد برجسته حوزه در این دیدار اظهار کرد: در این مکان نورانیت و معنویت خاصی احساس می‌شود که با دیدن عکس این شهیدان گرانقدر این احساس دو چندان می‌شود.

وی در ادامه گفت: خداوند را شاکریم که به ما توفیق داد تا در آستانه عید سعید غدیر در این مکان حضور و با خانواده شهدا دیدار کنم.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نیز در این بیت حضور یافته و با خانواده شهیدان وکیلی دیدار کرده بودند، افزود: این خانواده از لحاظ تقوا در حد بالایی هستند.

شهیدان به وجه پروردگار می‌نگرند

وی در ادامه با روایتی از پیامبر اکرم(ص)، گفت: خداوند به هر شهیدی هفت چیز عنایت می‌کند: اینکه با اولین قطره خونی که از بدنش جاری می‌شود خداوند تمام گناهان او را می‌آمرزد، دومین مورد این است که حوریان بهشتی سرش را در آغوش می‌گیرند و غبار از صورتش پاک می‌کنند، سوم از لباس‌های بهشتی بر او می‌پوشانند، چهارم اینکه متصدیان بهشت برای استقبال او صف می‌کشند و پنجم قبل از قبض روح جای خود را در بهشت می‌بیند، هر کجا از بهشت که بخواهد می‌تواند مسکن گزیند و هفتمین مورد اینکه به وجه پروردگار می‌نگرد.

این مرجع تقلید امنیت و آسایش مماکت را از برکت و جان بازی و ایثار شهدا و بازماندگان شهدا دانست و خطاب به خانواده شهیدان وکیلی گفت: انشاء الله خداوند این هدیه را از شما قبول کند و به ما نیز توفیق پیمودن راه آن‌ها را عنایت فرماید

احمد وکیلی ناطق در کردستان هنگام مبارزه با ضد انقلاب در اردیبهشت 59، محمود وکیلی ناطق در جزیره مجنون سال 63 در عملیات خیبر و هادی وکیلی ناطق در شلمچه سال ۶۵ هنگام عملیات کربلای 5 به شهادت رسیدند.

هر شهید 70 نفر از بستگان خود را می‌تواند شفاعت کند

آیت الله نوری همدانی پس از دیدار با خانواده شهیدان وکیلی به منزل شهیدان جعفری‌نیا رفت و در آنجا در سخنانی گفت: خداوند را شکر می‌کنیم که در آستانه عید غدیر به ما توفیق دیدار با خانواده این شهدا و حضور در این بیت نورانی و پر از معنویت را عنایت کرده است.

این مفسر قرآن کریم خطاب به خانواده و مادر شهیدان جعفری نیا، اظهار کرد: فرزندان شما در بهشت هستند و سعادت بزرگی نسیب شما شده است.

هیچ کاری در دنیا بالاتر از شهادت نیست

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه هیچ کاری در دنیا بالاتر از شهادت نیست، افزود: امنیت و آسایشی را که در کشور حاکم است را مدیون و مرهون خون شهیدان هستیم.

وی خطاب به خانواده شهیدان جعفری نیا گفت: خداوند به شما اجر و ثواب زیادی عنایت کرده است و هیچکس به اندازه بازماندگان شهدا به خصوص مادر، پدر و همسر آنان به انقلاب خدمت نکرده‌ است.

استاد برجسته حوزه به مادر شهیدان جعفری‌نیا بیان کرد: مادری که فرزندان خود را به انقلاب و در راه خدا تقدیم کرده است در درگاه خداوند تقرب دارد.

شهید احمد جعفری نیا که متولد سال 1343 بود در سال 1361 در خط مرزی عین خوش شهید شد و سردار شهید محمد جعفری نیا که متولد سال 1337 بود در سال 1362 در منطقه عملیاتی مهران به دست مزدوران بعثی به شهادت رسید و شهید علی جعفری نیا که متولد 1349 بود در سال 1366 و تقریبا 4 سال بعد از دومین بردار شهید خود در منطقه عملیاتی شلمچه به شهادت رسید.

۱۳۹۳/۷/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...