نسخه چاپی

كارتر: اوباما در برابر«داعش» دست دست كرد

بعد از انتقادات وزرای دفاع سابق آمریكا از اهمال كاخ سفید در مبارزه علیه تهدید «داعش»، رئیس‌جمهور اسبق آمریكا نیز در مصاحبه‌ای گفت كه «باراك اوباما» در مقابله با تكفیری‌های داعش دست دست می‌كند.

به گزارش نما ، «جیمی کارتر» رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در هفته جاری انتقاد شدیدی از «باراک اوباما» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا کرد و گفت که فرمانده کل قوای آمریکا در مقابله با تروریسم «داعش» دست دست می‌کند.

هفته‌ای که گذشت، هفته پرتنشی برای دولت باراک اوباما بود. اظهارات «جو بایدن» درباره نقش ترکیه، عربستان و امارات در قدرت‌گیری داعش موجب شد تا معاون رئیس‌جمهور آمریکا نهایتا مجبور به عذرخواهی از هم‌پیمانان واشنگتن شود.

حالا هم کارتر در مصاحبه‌ با «فورت ورث استار تلگرام» به انتقاد از اوباما پرداخته و گفته است: «اول از همه، ما خیلی منتظر ماندیم. ما گذاشتیم که دولت اسلامی پول، قابلیت و قدرت و تسلیحات خود را وقتی در سوریه بود، بازسازی کند».

کارتر همچنین در خصوص اعزام نیروهای زمینی برای مقابله با «داعش» گفت که ممکن است که در برهه‌ای از زمان اعزام نیروهای زمینی ضروری باشد.

وی در اینباره گفت: «اگر ما به کار خود در عراق ادامه دهیم و تعدادی نیروهای زمینی ما را در حین عملیات بمباران همراهی کنند، احتمال موفقیت وجود دارد».

انتقادات کارتر درست مدت کوتاهی بعد از آن صورت گرفت که «رابرت گیتس» و «لئون پانتا» وزرای دفاع سابق آمریکا از کاخ سفید به دلیل عدم اقدام عمل علیه داعش در موقع مناسب انتقاد کرده بودند.

رئیس‌جمهور آمریکا روز ۱۰ سپتامبر طی نطقی تلویزیونی از طرحی رونمایی کرد که می‌گوید هدف از آن تضعیف و نهایتا نابودی گروه تروریستی داعش است. تقویت مخالفان دولت سوریه و انجام حملات هوایی از اصلی‌ترین بندهای این راهبرد هستند. در حالی که دو ماه از آغاز عملیات نظامی در عراق می‌گذرد، بسیاری نسبت به میزان اثرگذاری این حملات ابراز تردید کرده‌اند.

۱۳۹۳/۷/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...