نسخه چاپی

مراقب فتنه‌های مذهبی باشید

دبیركل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ایجاد فتنه‌های مذهبی را یكی از نمودهای جنگ نرم دشمنان اعلام كرد و گفت: استكبار جهانی امروز گروهك‌های افراطی شیعه و سنی را شكل داده و آنها را هدایت می‌كند.

به گزارش نما ، آیت‌الله محسن اراکی امشب در نشست تخصصی بانوان فرهیخته در ارتقای وحدت اسلامی که با حضور جمعی از بانوان فرهیخته استان در استانداری آذربایجان غربی ترتیب یافت، اظهار داشت: ارائه الگوهای نو توسط جمهوری اسلامی ایران، عامل اصلی رعب و وحشت استکبار جهانی از جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی یکی از مهم‌ترین مسائل مطرح شده در قرآن کریم را «بیت» و یا خانه عنوان کرد و افزود: وقتی جوامع انسانی را ارزیابی می‌کنیم، باید بدانیم جوامع انسانی از بیوت تشکیل یافته‌اند که بیوت نیز از زن و مرد شکل گرفته‌اند.

اراکی تقوا و یاد الهی را اساس شکل‌گیری این بیوت دانست و افزود: وقتی بیتی بر مبنای تقوا شکل گرفت، بافت اجتماعی به تدریج بافتی تقوایی خواهد بود و بر این اساس یک جامعه اسلامی شکل می‌گیرد.

وی در همین راستا بر لزوم هوشیاری در عدم پیروی از استکبار تأکید کرد و افزود: فرهنگ دست‌ساخت رهبران است و زمانی که سران استکبار به بیراهه می‌روند، نباید از آنها تبعیت کرد، چرا که این تبعیت هویت‌ساز بوده و روح اجتماعی جامعه را شکل می‌دهد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: اگر زیربنای اصلی بیوت، تقوای الهی نباشد، جامعه‌ای طاغوتی و فرعونی شکل می‌گیرد که به سمت انحطاط پیش خواهد رفت.

وی به نقش زنان در شکل‌گیری این بیوت اشاره کرد و افزود: خانواده‌ای که مادر آن زنی پاکدامن باشد، فرزندان آن خانواده متقی بوده و نسلی پاک از آن خانواده شکل می‌گیرد.

اراکی در ادامه با اشاره به تحولات منطقه،‌ گفت: ‌امروز امت‌های اسلامی وارد جنگ جهانی نرم شده‌اند؛ جنگی که به تدریج تمام کره زمین را فرا گرفته و در اصل جنگ بین تقوا با بی‌تقوایی است.

وی آنچه جهان استکبار را علیه جمهوری اسلامی بسیج کرده، حاکمیت قرآن، فرهنگ قرآنی و ارزش‌های متعالی عنوان کرد و افزود: این مسئله ناشی از ارائه الگوهای نوین جمهوری اسلامی در عرصه سیاست، اقتصاد، پرورش و ... بوده است که سبب شده استکبار علیه جمهوری اسلامی برانگیخته شود و همین مسئله اساس جنگی است که امروز ایران اسلامی وارد آن شده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ایجاد فتنه‌های مذهبی را یکی از نمودهای جنگ نرم دشمنان اعلام کرد و افزود: استکبار جهانی امروز گروهک‌های افراطی شیعه و سنی را شکل داده و آنها را هدایت می‌کند که در اصل محتوایی کافرانه داشته و هیچ ارتباطی با اسلام و قرآن ندارند.

وی یکی از ابزارهای تقویت جبهه داخلی را وحدت امت اسلامی یاد کرد و افزود:‌ در طول بیش از سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، در عرصه‌های نبرد مختلف همواره برد با ایران اسلامی بوده که این مسئله به برکت انقلاب اسلامی پدید آمده است.

وی دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران را پایگاه ارزش‌های اسلامی عنوان کرد و افزود:‌ گرچه ضعف‌هایی نیز در این میان وجود دارد، اما به هیچ وجه وضعیت کنونی با دوران طاغوت و پیش از انقلاب قابل مقایسه نیست.

اراکی با اشاره به شکل‌گیری اتحادیه بانوان در کشور، گفت: انتظار می‌رود با شکل‌گیری این اتحادیه، ارتباط بانوان فرهیخته با چنین نهادهایی گسترده‌تر شده و با تقویت ارتباطات بتوانیم گام‌های موثری در این زمینه برداریم.

۱۳۹۳/۷/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...