نسخه چاپی

بلاتكلیفی اعدام 100 تروریست در پاكستان

عضو ارشد شورای علمای شیعه پاكستان گفت: به علت نبودن قوانین درست و تشكیل پرونده‌های ناقص توسط پلیس، قاتلان مردم مجازات نمی‌شوند بنابراین تنها راه مبارزه با تروریسم انجام عملیات هدفمند علیه تروریست‌ها است.

به گزارش نما به نقل از فارس، علامه عارف حسین‌ واحدی عضو ارشد شورای علمای شیعه پاکستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار داشت: تروریست‌ها آزادانه به فعالیت خود ادامه می‌دهند و در پاکستان بسیار ضعیف به قانون عمل می‌شود.

وی افزود: به یک عملیات هدفمند علیه تروریست‌ها نیاز داریم.

واحدی عنوان کرد: چه کسی در زمینه کشته شدن مسافران بی‌گناه پاسخگو خواهد بود.

عضو ارشد شورای علمای شیعه بیان کرد: عملیات‌های تروریستی حتی در ایام عید قربان کاهش نیافته و به جای قربانی کردن حیوانات مردم بی گناه قربانی عملیات‌های تروریستی شده‌اند و مردم از این موضوع بسیار نگران هستند.

عارف حسین واحدی با اشاره به نیاز سیل‌زدگان به کمک بیشتر افزود: اختلافات سیاسی باید از طریق مذاکره حل شود و ما به جای حمایت از یک حزب سیاسی پیشنهاد کردیم با میانجیگیری بین مخالفان و دولت به این بحران پایان داده شود.

واحدی تصریح کرد: اعضای شرکت کننده در تحصن ضد دولتی باید عید قربان را در خانه‌های خود برگزار می‌کردند نه در خیابان‌های اسلام‌آباد.

وی افزود: دولت و مخالفان باید از خود انعطاف نشان دهند.

عضو ارشد شورای علمای شیعه بیان کرد: ذبح حیوانات قربانی در مقابل ساختمان پارلمان کار عاقلانه‌ای نیست.

علامه‌واحدی خاطر نشان کرد: رهبران مخالف باید اجازه می‌دادند معترضان جشن عید قربان را همراه خانواده‌هایشان برگزار کنند.

عارف حسین‌واحدی بیان کرد: از مدت‌ها قبل هیچ یک از تروریست ها به مرگ محکوم نشده‌اند و تعداد زیادی از قاتلان مردم به علت نبودن قوانین درست و نقایص در تشکیل پرونده توسط پلیس آزاد شده‌اند.

وی افزود: برخی جنایتکاران که به حبس در زندان محکوم می‌شوند تحت برنامه‌های مختلف از آزاد می‌شوند.

به گفته علامه واحدی، بیش از 100 نفر از تروریست‌ها در دوره زرداری رئیس‌ جمهور سابق پاکستان به اعدام محکوم شده و قرار بود با امضای زرداری حکم دادگاه درباره آنها اجرا شود اما پرونده این افراد راکد شده اما هنوز هم فرصت از دست نرفته و اگر ممنون‌حسین رئیس جمهور فعلی حکم اعدام این تروریست ها را امضا کند مجازات این افراد درس عبرتی برای بقیه جنایتکاران خواهد بود.

واحدی بیان کرد: اختلافات سیاسی باید از طریق مذاکره حل شود و بهتر است معترضان دولتی به خانه‌های خود برگردند در عین حال احزاب سیاسی از خود انعطاف نشان دهند تا بحران سیاسی کشور حل شود.

وی افزود: از دوره حکومت ژنرال ضیاالحق تا کنون بیش 8 تا 10 هزار نفر از شیعیان از جمله وکلا، علما، وزیر، دانشمند و خبرنگار کشته شده‌اند.

علامه‌عارف‌حسین‌واحدی اظهار داشت: تنها راه مبارزه با تروریسم این است که دولت عملیات هدفمندی را علیه تروریست‌ها آغاز کند و تا نابودی کامل آنان این عملیات بر اساس مصلحت‌اندیشی‌ها متوقف نشود.

۱۳۹۳/۷/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...