نسخه چاپی

عراقچی : برگزاری مذاكره سه‌جانبه در وین ، بزودی

مذاكره سه‌جانبه میان ظریف، اشتون و كری چهارشنبه آینده در وین برگزار می شود.

به گزارش نما به نقل از واحد مرکزی خبر ، معاون وزیر امور خارجه امروز در حاشیه گردهمایی رؤسای کل دادگستری‌های کشور در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود : احتمال تمدید مذاکرات وجود دارد.

آقای عراقچی این مذاکره را در ارتباط با موضوعاتی مانند تحریم و چگونگی رفع تحریم و غنی‌سازی دانست و ابراز امیدواری کرد این مذاکره مسیری برای حل مشکلات فی ما بین ایران و 5+1 باشد.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده ایران با بیان اینکه مذاکرات به جاهای حساس رسیده است، افزود :‌ فرصتی که برای مذاکرات تا سوم آذر بود، در حال پایان است.

آقای عراقچی گفت : زمان به سرعت در حال گذر است و اگر در این دور به نتایج کافی نرسیم قطعا تا سوم آذر به نتیجه نهایی نیز نمی‌رسیم.

وی با بیان اینکه طرفین برای ادامه مذاکرات جدی هستند، ابراز امیداوری کرد: غرب کمال استفاده را برای رسیدن به یک راه حل مناسب ببرد.

معاون وزیر امور خارجه همچنین در ارتباط با اظهارات کامرون در سازمان ملل علیه ایران گفت: این اظهارات در شان دولت انگلیس و نخست وزیر این کشور نبود و ما عجله‌ای برای از سرگیری روابط با این کشور نداریم.

آقای عراقچی افزود: باید با احترام با کشورها صحبت کنیم و عزتمان را فدای روابط دوجانبه با هیچ کشوری نخواهیم کرد.

وی در ارتباط با ائتلاف آمریکایی علیه داعش نیز گفت: مقام معظم رهبری هم فرمودند که این مواضع بسیار مضحک و داعش دست‌پرورده آمریکا و غرب است و کار به جایی رسیده که خودشان ائتلاف درست می‌کنند و به جنگ با این پدیده می‌روند .

۱۳۹۳/۷/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...