نسخه چاپی

اعتراض خانواده گروگان‌های غربی قربانی داعش

آزادی یك گروگان انگلیسی ازدست تندروها در لیبی كه در پس پرداخت باج صورت گرفت، از سیاست دوگانه لندن در مواجهه با گروگان‌گیری پرده برداشته و دولت این كشور را با پرسش‌های بسیار مواجه ساخته است.

به گزارش نما به نقل از فارس، سیاست خودداری انگلیس از پرداخت باج و اصرار بر سکوت رسانه‌ها در مواجهه با گروگان‌گیری، از سوی خانواده گروگان‌های کشته شده مورد پرسش قرار گرفته است.

روزنامه «گاردین» در گزارش خود به آزادی «دیوید بلام» گروگان گروه‌های تندرو در لیبی اشاره می‌کند. اینگونه که برمی‌آید آقای بلام، در پی پرداخت باج به گروگان‌گیرها آزاد شده و این امر موضع دولت انگلستان در مواجهه با گروگان‌گیری را به وضعی گیج‌کننده و سردرگم بدل ساخته است.

در پی تهدید داعش به کشتن پنجمین گروگان غربی اسیر دست این گروه تروریستی، دو اصل اصلی در استراتژی مذاکره با گروگان‌گیرها در دولت لندن یعنی خودداری از پرداخت باج و سکوت رسانه‌ای، به صورت فزاینده‌ای موشکافی می‌شوند.

«جیمز فولی» عکاس خبرنگار آمریکایی که در 22 نوامبر 2012 در شمال غرب سوریه ربوده شده بود، نخستین گروگانی بود که در ماه اوت توسط گروه تروریستی داعش در پیامی ویدیویی سر بریده شد. «دایان فولی» مادر جیمز ، پیش از این در مصاحبه با شبکه «سی ان ان» ضمن ابراز تاسف از نوع برخورد دولت آمریکا با پرونده پسرش با اشاره به اینکه از سوی مقامات دولتی مجبور به سکوتی 21 ماهه شدند، اعلام کرده بود که مقامات دولت آمریکا به آنها گفته بودند که رسانه‌ای نشوند و آشکار ساخت که دولت کاخ سفید تبادل زندانی نکرده و اقدام نظامی برای نجات پسرش صورت نداده است. خانم فولی همچنین گفته بود «سه بار پیام داعش را دریافت کردیم و هر بار با تهدید دولت خود مواجه شدیم.» در حالی که واشنگتن بیانات خانم فولی را رد کرده است.

از سوی دیگر در انگلیس هم برادر «آلن هنینگ» می‌گوید خانواده‌اش تا کوتاه زمانی پیش از کشته شدن آلن، از سوی دولت «برای نزدیک به نه ماه وادار به سکوت شده‌اند.» دفتر نخست‌وزیری انگلیس پیش از این گفته بود که دولت درخواست «معظم بیگ» واسطه انگلیسی پاکستانی برای مذاکره در خصوص آزادی آلن ‌هنینگ را در بهمن ماه سال گذشته رد کرده است.

خانواده آقای هنینگ که حدود یک هفته پیش، توسط داعش سر بریده شد، با انتقاد از عملکرد دولت کامرون تاکید کردند که لندن اقدامات لازم برای آزادی فرزندشان را انجام نداده است.

۱۳۹۳/۷/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...