نسخه چاپی

سپاه: شواهدی از همكاری جیش العدل و داعش بدست نیامده

سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران اظهار اشت: هیچ شواهدی از همكاری گروه های تروریستی شرق كشور و داعش بدست نیامده است اما آبشخور تمامی گروه های تروریستی در منطقه آمریكا و انگلیس است.

به گزارش نما به نقل از ایسکانیوز، سردار رمضان شریف پیرامون حوادث ماه های اخیر در شرق کشور و تجاوز تروریستها به یک پاسگاه مرزی سپاه پاسداران و نیروی انتظامی در نزدیکی شهر سراوان، گفت: از مدتها پیش 300 کیلومتر از مرزهای شرقی کشور محل ورود اشرار بوده است. در این محل اشرار دست به گروگان گیری و واردات مواد مخدر به خاک ایران می زدند.

وی ادامه داد: از زمانی که سپاه پاسداران در این فاصله 300 کیلومتری مستقر شده، اشرار و تروریستها نتوانسته اند عملیات موفقی داشته باشند. این گذرگاه ویژه ای است بین ما و پاکستان که جغرافیای پیچیده ای دارد. این منطقه معبر عمده ورود اشرار به ایران است و پاکستان هم بر روی آن هیچ نظارت مشخصی ندارد.

رمضان شریف با اشاره به عملیات یکماه قبل تروریستها به یکی از پاسگاه های سپاه در سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: تروریستها در این حمله جدای آنکه می خواستند در این حمله عرض اندام و اظهار وجود کنند، بدنبال گروگان گیری مرزبانان ایرانی و بردن آنها به پاکستان بودند.

وی ادامه داد: تروریستها به دنبال آن بودند که استراتژی سپاه برای شرکت دادن نیروهای محلی در مبارزه با تروریستها را شکست خورده جلوه دهند، اما در این حمله مقابل این افراد ایستادگی شد. جالب اینکه همان افرادی ایستادگی کردند که تروریستها ادعای محافظت از آنان را دارند. شهید این حادثه بسیجی و اهل سنت بود.

سخنگویی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به پرسشی پیرامون نزدیکی جیش النصر و داعش در ماه های اخیر و تغییر تاکتیکی این نیروها در تهاجم به شرق کشور، گفت: هیچ شواهدی از همکاری گروه های تروریستی شرق کشور و داعش بدست نیامده است اما آبشخور تمامی گروه های تروریستی در منطقه آمریکا و انگلیس است. از این رو می توان اینطور استنباط کرد که تمامی این گروه ها از استراتژی واحدی بهره می برندو از یک مکان مشخص رهبری می شوند.

وی در ادامه گفت: اما اینکه در عرصه میدانی رابطه ای مابین جیش العدل و داعش وجود داشته باشد، هنوز مدارک و شواهدی بدست نیامده است.

وی پیرامون فعالیت متفاوت جیش االنصر و جیش العدل بعد مرگ عبدالرئوف ریگی، رئیس به اصطلاح گروه تروریستی جیش النصر، عنوان داشت: گروهکهای تروریستی دست پروده ی سرویس های جاسوسی هستند. این سرویس ها هم تا زمانی که به این افراد احتیاج داشته باشند با اسمی و رهبرتراشی های مختلف این گروه ها را نگه می دارند. بعد از دستگیری ریگی بطور کامل قدرت خود را از دست داده‌اند و انسجامی در این گروه دیده نمی شود.

گروه جیش النصر طی بیانیه ای در ماه گذشته اعلام کرد که عبدالرئوف ریگی رهبر گروه جیش النصر توسط نیروهای ایرانی در پاکستان کشته شده است اما وزارت کشور این اظهارات را تکذیب کرد و عنوان داشت: ادعای جیش النصر واقعیت ندارد بلکه عامل کشته شدن عبد الرئوف ریگی اختلافات درون گروهی است که گروهک جیش النصر با گروهک های دیگر دارد و همین منجر به کشته شدن این فرد شده است.

سردار رمضان شریف در پایان با اشاره به فعالیتهای جدید پاکستان در مبارزه با اشرار و تروریستها در شرق کشور، اظهار داشت: در حوادث اخیر پاکستان تلاش های را ازخود نشان داده تا از آن سوی مرز هم فشارهای به این گروه ها وارد شود. تا زمانی که از بسته شدن کامل مرز از سوی بلوچستان و پاکستان اطمئنان وجود نداشته باشد ممکن است جسته و گریخته شاهد این حوادث باشیم اما آنچه مسلم است اینکه فعالیت این گروه از شهرها به مرزها عقب رفته است.

۱۳۹۳/۷/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...