نسخه چاپی

بزرگترین پل غیر خودرویی كشور افتتاح شد

پل طبیعت به عنوان بزرگترین پل غیر خودرویی كشور امروز و با حضور شهرداری تهران افتتاح شد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، پل طبیعت به عنوان بزرگترین پل غیر خودرویی کشور امروز و با حضور شهرداری تهران عصر امروز افتتاح شد.

کاربری پل طبیعت تنها عبور و مرور نیست یکی از موارد تفریح و تفرجی محسوب کرد که شهروندان می‌توانند از امکانات آن بهره مند شوند.

پل طبیعت به یکی از نمادهای جدید شهر تهران مبدل خواهد شد که در حوزه گردشگری شهری و توسعه فضاهای فرهنگی و تفریحی تأثیر قابل توجهی دارد مسیر پل طبیعی از بوستان طبیعت شروع شده و پس از بوستان طالقانی وارد پهنه فرهنگی می‌شود.

این پل مقصدی برای گردشگرانه است که با عبور از آن وارد بوستان طالقانی و محوطه‌های فرهنگی همچون باغ هنر، باغ کتاب، و باغ موزه دفاع مقدس شده ضمن این روی پل به تفکیک سه مسیر مشخص اسب رو و کالسکه، دوچرخه رو بر روی پل و ایجاد امکان تحقق قرار گاه‌های رفتاری متنوع با توجه به هویت پل و حوزه ‌های هم جوار و طراحی مبلمان شهری مناسب و هماهنگ با ویژگی‌های این سازه از نکاتی است که در طراحی این پل در نظر گرفته شده است.

پل طبیعت دارای 3طبقه است که طبقه‌های اول 1450، طبقه 2870 و طبقه سوم 571متر مربع است و در طبقه سوم کافی شاپ، گالری و رستوران‌های مختلف با عنوان یک مقصد گردشگری جذاب قرار گرفته‌اند و البته ایجاد جلوه متفاوت در طول شبانه روز توجه به ویژگی به نظر گاهی پل، توجه به رنگ به عنوان یکی از عناصر طراحی و نیز نورپردازی منحصر به فرد از دیگر ویژگی‌های این پل است.

این پل نمادی برای شهر انسان محور است و بر این اساس پیاده روی در مسیر این فضای بکر علاوه بر تناسب با ابعاد انسانی دارای خصوصیاتی است که شهروندان برای گریز از آسیب‌ها و مسائل شهری طلب می‌کنند.

طراحی این پل بر گرفته از شاخه‌های در هم تنیده درختان است و بر همین اساس به جهت وسعت، کارکرد و سایر شاخصه‌های فنی و اجرایی قابلیت معرفی به عنوان یکی از نمادهای پایتخت را دارد.

پل طبیعت نمونه بی نظیر در خاورمیانه و بزرگترین پل غیر خودرویی با هفت هزار متر مربع و با شرایطی منحصر به فرد یکی از جاذبه‌ها و نمادهای شهر تهران در اراضی عباس آباد است.

۱۳۹۳/۷/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...