نسخه چاپی

لاریجانی وارد ژنو شد

رییس مجلس شورای اسلامی به منظور شركت در یكصد و سی و یكمین مجمع بین المجالس جهانی وارد ژنو شد .

به گزارش نما به نقل از واحد مرکزی خبر ، علی لاریجانی دراین مجمع در جمع بیش از یکصد نفر از روسای مجالس جهان درباره مسأله آب و مشکلاتی که کمبود آب به وجود آورده است ، مسأله برابری جنسیتی و خشونت علیه زنان سخنرانی خواهد کرد.

اوضاع منطقه و شرایط کنونی که تروریست ها برای آن بوجود اورده اند و بهانه هایی که برای شلوغ تر کردن شرایط بوجود می اید از دیگر محورهای سخنرانی رییس مجلس شورای اسلامی کشورمان خواهد بود.

یکصد و سی و یکمین مجمع بین المجالس جهانی IPU ، 39 نشست رسمی خواهد داشت که 5 جلسه مجمع عمومی نمایندگان مجالس با حضور رؤسا، 4 نشسست مربوط به ماده اضطراری و قطعنامه و جلسات 4 کمیته دائمی با برگزاری 9 نشست، از آن جمله است.

هیئت پارلمانی ایران در کمیته‌های صلح و امنیت بین‌الملل , توسعه پایدار ، مالیه و تجارت ،کمیته دموکراسی و حقوق بشر و روابط بین‌المجالس عضویت دارد.

هیئت ایرانی در 3 نشست شورای بین‌المجالس با محوریت بررسی بودجه و برنامه‌‌های اتحادیه بین‌المجالس جهانی شرکت می‌کند.

مجمع دبیران کل مجالس نیز 7 نشست تخصصی خواهد داشت که معاون اجرایی ریاست مجلس در آن شرکت می‌کند و 2 نشست منطقه‌ای آسیاپاسفیک و کشورهای اسلامی نیز در حاشیه اجلاس ژنو برگزار می‌شود.

مجمع بین المجالس جهانی ( IPU ) از طریق قطعنامه ها و گزارشهای تخصصی، مواضع خود را درباره مسائل و موضوعات حائز اهمیت بین المللی اعلام و توصیه ها و پیشنهادهایی را برای اتخاذ اقدامات پارلمانی مناسب، ارائه می کند.

IPU مرکب از نمایندگان مجالس 140 کشور عضو است که در قالب هیئتهای تعیین شده از سوی اعضای اتحادیه انتخاب می شوند و این مجمع در سال، دوبار ( بهار و پائیز ) تشکیل جلسه می دهد که زمان و محل تشکیل جلسات مجمع را شورای بین المجالس تعیین می کند.

۱۳۹۳/۷/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...