نسخه چاپی

افزایش قیمت خودروهای داخلی

طبق آمارهای اعلام شده از سوی بانك مركزی شاخص تورم در مرداد ماه سال جاری ۳/۱۹۹ تعیین شد.این آمار خبر از افزایش ۳/۱ نسبت به ماه گذشته میدهد.همچنین میزان تورم در ۱۲ ماه منتهی به مرداد ماه ۹۳ نسبت به ۱۲ ماه منتهی به مرداد ماه ۹۲ ۲/۲۳ درصد رشد یافت

به گزارش نما به نقل از میهن صنعت، قیمت مواد اولیه در صنعت خودرو از ابتدای سال جاری تا کنون روندی صعودی داشته و با توجه با آمار ارائه شده از سوی بانک مرکزی در خصوص میزان تورم و نیز افزایش قیمت تمام اقلام در شش ماهه ابتدای سال جاری افزایش قیمت خودرو نیز قطعی خواهد بود. چرا که با افزایش قیمت مواد اولیه، قیمت تمام شده یک محصول نسبت به مدت مشابه با رشد بیشتری مواجه خواهد بود و صنعت خودرو نیز این قائله مستثنا نیست.

بر اساس فرمول قیمت گذاری خودرو که از سوی شورای رقابت اعلام گردیده بود، با اعلام نرخ تورم بخشی صنعت خودرو از سوی بانک مركزی فرمول قیمت گذاری خودرو نیز می بایست به روز رسانی گردد.

با این حال گروهی از منتقدین که داعیه دار حمایت از حقوق مصرف کننده گان میباشند، بر این باورند که قیمت خودرو در ابتدای سال افزایش یافته و افزایش مجدد قیمت خودرو غیرمنطقی است.

این در حالیست که افزایش قیمت خودرو در ابتدای سال ۹۳ با توجه به تورم سال ۹۲ لحاظ شد.شاخص تورمی که اختلاف زیادی با تورم واقعی اعلام شده داشت.

آنچه مسلم است شورای رقابت می بایست هرچه سریعتر با درنظر گرفتن شاخص جدید تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی، قیمت های جدید خودرو را اعلام کند تا مصرف کنندگان با خیالی آسوده تصمیم خودر را در خصوص خرید این وسيله مصرفی كه در سبد خانوار ايرانی قرار گرفته بگیرند.

به گفته بسیاری از کارشناسان دلیل اصلی رکود در بازار خودرو عدم اعلام قیمت از سوی شورای رقابت میباشد که باعث گردیده خریداران دچار سردرگمی در خرید شوند و منتظر اعلام نهایی قیمت این محصول باشند.

شورای رقابت می بایست بدون در نظر گرفتن هرگونه فشار و دخالت افرادی که علم درستی از اقتصاد ندارند و تنها به فکر منافع و نیز نشان دادن چهره ای خوب از خود در اذهان عمومی هستند قیمت های جدید خودرو را اعلام کند.

صنعت خودرو طی چند سال گذشته به دلیل اظهارات غیرکارشناسی متعدد تا مرز ورشکستگی پیش رفته است.اکنون زمانیست که باید با کمک گرفتن از کارشناسان این حوزه، این صنعت را به جایگاه واقعی خود برسانند.

۱۳۹۳/۷/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...