نسخه چاپی

پاكستان خواستار توسعه روابط تجاری با ایران شد

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایالت خیبر پختونخوای پاكستان با تاكید بر لوزم توسعه روابط تجاری ایران و پاكستان خواستار برگزاری نمایشگاه های مختلف از محصولات دو كشور و تقویت مبادلات پایاپای بین دو كشور شد.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از روزنامه پاکستانی نیشن، اتاق بازرگانی و صنایع ایالت خیبر پختونخوای پاکستان و سرکنسول ایران در پیشاور بر انجام تلاشهای مشترک به منظور تقویت روابط دوجانبه اقتصادی و تجاری میان دو کشور مسلمان هم مرز تاکید کردند.

روز سه شنبه فواد اسحاق رئیس اتاق بازرگانی و صنایع خیبر پختونخوا و سعید زینتی سرکنسول ایران در پیشاور با هم دیدار داشتند.

اتاق بازرگانی و صنایع خیبر پختونخوا و سرکنسول ایران در پیشاور به توافق رسیدند که در زمینه ایجاد سیستم بانکی، برگزاری نمایشگاه محصولات ایرانی و اعزام نمایندگان تجاری دو کشور همکاری داشته باشند.

اسحاق طی این دیدار اظهار داشت: « فعالان تجاری ایران و پاکستان نقش موثری در تقویت روابط نزدیک دو کشور و بهبود شرایط اقتصادی دو طرف ایفا خواهند کرد.» وی از فعالان اقتصادی ایران برای سرمایه گذاری در پروژه تولید برق هایدل و دیگر بخشهای خیبر پختونخوا دعوت کرد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع خیبر پختونخوا افزود: « حجم کنونی مبادلات میان ایران و پاکستان به دلیل برخی موانع در سطوح دولتی که نیاز به رسیدگی دارد، نسبت به افغانستان کمتر است. جامعه تجاری هر دو کشور خواهان افزایش روابط تجاری دوجانبه میان ایران و پاکستان هستند و بخش خصوصی نیز در این میان نقش محوری ایفا خواهد کرد.»

فواد اسحاق طی این دیدار بر نیاز به افزایش روابط تجاری میان ایران و پاکستان، برگزاری نمایشگاه های مختلف از محصولات دو کشور، تقویت مبادلات پایاپای و جذب سرمایه گذاری طرف ایرانی در پاکستان تاکید کرد.

سعید زینتی سرکنسول ایران در پیشاور نیز موافقت خود را با پیشنهاد اسحاق اعلام کرده و اظهار داشت: « ایران برای افزایش روابط با پاکستان اهمیت زیادی قائل است.» وی با دعوت از سرمایه گذاران پاکستانی برای سرمایه گذاری در ایران، به جامعه تجاری پاکستان جهت رفع موانع در مسیر تجارت دوجانبه با پاکستان، اطمینان داد.

۱۳۹۳/۷/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...