نسخه چاپی

تقاضای قاچاقچیان از نمایندگان برای پس گرفتن ماشینشان!

می توانیم مناطق ویژه اقتصادی و بازارچه های مرزی را فعال كنیم تا كالاهای مورد نیاز به صورت قانونی وارد كشور شود تا هم خدمات پس از فروش برای این كالاها تعریف شود و هم درآمد مالیاتی و عوارض گمركی از آنها دریافت كنیم.

به گزارش نما، محسن بیگلری در گفت و گو با شريان نيوز با تاکید بر اینکه یکی از مطرح ترین مناطق کشور که کالاهای قاچاق از آنجا وارد کشور می شود، استان کردستان است گفت: گاهی کالاهای قاچاقی وارد کشور می شود که امکان تولید آن در کشور وجود ندارد.بنابراین ورود آنها به صورت رسمی یا قاچاق اشکالی ندارد. اما گاهی کالاهایی وارد کشور می شود که امکان تولید آن در داخل کشور وجود دارد، که با ورود آن کالاها به صورت قاچاق یا واردات رسمی، صنایع مرتبط با آن کالا دچار رکود یا تعطیلی می شوند.

وی در تشریح دلایل قاچاق کالا گفت: متاسفانه بسیاری از کالاهای تولید داخل کیفیت لازم را ندارد و باعث می شود که مردم نسبت به کالای خارجی رغبت بیشتری داشته باشند تا علاوه بر خرید کالای با کیفیت، قیمت آن هم ارزان باشد. اما برخی کالاهای تولید داخل کیفیت لازم را دارد که آنها بازار خودشان را دارند و با قاچاق نیز دچار بحران نمی شوند.

نماینده سقز و بانه با اعلام اینکه امکان تولید برخی از کالاها در کشور ما وجود ندارد گفت: این کالاها نیاز مردم است و باید به هر نحوی تامین شود.

وی با تاکید بر اینکه باید قاچاق کالا را هدفمند کنیم گفت: می توانیم در شهرهای مرزی کارخانه هایی راه اندازی کنیم که آن کالا را در قالب مونتاژ تولید کنند که امکان راه اندازی آن سریع تر باشد.

بیگلری با تاکید بر اینکه نباید جلوی قاچاق کالا گرفته شود، بلکه باید آنرا هدفمند کنیم گفت:می توانیم مناطق ویژه اقتصادی و بازارچه های مرزی را فعال کنیم تا کالاهای مورد نیاز به صورت قانونی وارد کشور شود تا هم خدمات پس از فروش برای این کالاها تعریف شود و هم درآمد مالیاتی و عوارض گمرکی از آنها دریافت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه عمکرد مدیریت کشور در مبارزه با قاچاق کالا مفید و موثر نبوده است گفت: با وجود برگزاری جلسات فراوان، هنوز هم کالای قاچاق وارد کشور می شود و تاسف آور اینکه کالاهایی وارد می شود که انواع باکیفیت آن در داخل کشور تولید می شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس با تاکید بر اینکه قاچاقچیان کالا زیان مالی و جانی می کنند گفت:بسیاری از قاچاقچیان کالا در اثر تصادفات کشته شده و همچنان کشته می شوند زیرا باید با سرعت بالا حرکت کنند تا بتوانند از دست ماموران فرار کنند که در این صورت یا در اثر بی توجهی به فرمان ایست ماموران، هدف گلوله قرار می گیرند و یا در اثر خستگی یا بی توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی، ماشین آنها واژگون می شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون هر فردی بیش از 10 میلیون تومان کالای قاچاق داشته باشد، اموالش مصادره میشود گفت: علاوه بر این باید جرایم سنگینی هم بپردازند.

بیگلری با تاکید بر اینکه همه روزه مردم با نمایندگان کردستان تماس می گیرند که به دلیل قاچاق کالا و از دست دادن سرمایه شان، ورشکست شده اند گفت: این افراد از نمایندگان تقاضا می کنند که واسطه شوند تا بتوانند حداقل ماشینشان را پس بگیرند یا کالایشان آزاد شود و در حالی که امکان آن نیست و این افراد به بیچارگی کشیده می شوند.

۱۳۹۳/۸/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...