نسخه چاپی

اثر افلوراید آب در كاهش پوسیدگی دندان

دبیر اجرایی چهاردهمین كنگره سالیانه انجمن متخصصین دندانپزشكی ترمیمی ایران، گفت: میزان مناسب فلوراید آب می‌تواند در پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ها موثر باشد.

به گزارش نما به نقل از مهر، دکتر کیوان ساعتی در نشست خبری چهاردهمین کنگره سالیانه انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی ایران که قرار است طی روزهای 20 تا 23 آبان ماه جاری در هتل المپیک تهران برگزار شود، افزود: میزان فلوراید آب در کشور به اندازه کافی نیست و هر چند این میزان در تهران قابل قبول است، اما در برخی شهرها و شهرستان‌ها میزان خوبی ندارد.

وی با اشاره به تحقیقی که در یکی از استانها انجام شده است، گفت: در برخی شهرستان‌ها میزان فلوراید 3 دهم درصد بود در حالیکه این میزان باید 1 ppmباشد.

این متخصص دندانپزشکی ترمیمی با بیان اینکه در این تحقیق تعداد دندان‌های پوسیده، کشیده شده و یا ترمیمی افراد بالای 12 سال 4تا 4 و نیم دندان اعلام شد افزود: این میزان در برخی کشورهای پیشرفته نزدیک به صفر است.

ساعتی با اشاره به شعار ارتقای سلامت اجتماعی به عنوان محور کنگره چهاردهم یادآور شد: پیشگیری بهتر از هر درمانی است، بنابراین پیشگیری از پوسیدگی دندان با فلورایدتراپی، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن صحیح و استفاده از دهانشویه‌های مناسب می‌توان این شایعترین مشکل دندان‌ها را کاهش داد.

دبیر اجرایی چهاردهمین کنگره سالیانه انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی ایران، همچنین از انجام 1000 مورد فیشور سیلندر تراپی با همکاری بسیج دندانپزشکی در ماه آینده خبر داد و گفت: فیشور سیلندر تراپی (بستن شیارهای دندانی) یکی دیگر از برنامه‌های کاهش پوسیدگی دندان است که به صورت رایگان یکروزه در تهران برگزار می شود و دندانپزشکان ترمیمی نیز در آن حضور فعال دارند.

وی افزود: توصیه برای انتخاب خمیر دندان آنقدر که مسواک زدن مهم است اهمیت ندارد، فقط دقت داشته باشید که از مسواک زدن افقی با فشار روی دندان‌ها با مسواک زبر خودداری شود و حتما از دندانپزشک خود طرز صحیح مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را جویا شوید که امری مهم در پیشگیری از پوسیدگی دندان است.

۱۳۹۳/۸/۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...