نسخه چاپی

سه سرنشین لنج غرق شده در خلیج فارس نجات یافتند

رییس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره كل بنادر و دریانوردی استان بوشهراز نجات جان سه نفر از سرنشینان لنج غرق شده در خلیج فارس توسط شناورهای عبوری خبر داد.

به گزارش نما، 'علی ابراهیم زاده' روز دوشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: دو فروند لنج باری بیست و چهارم ماه مهر امسال بندر بوشهر را به مقصد کشور کویت ترک کردند که به دلیل مواج شدن خلیج فارس روز 25 مهر در 115 مایلی بندر بوشهر و 20 مایلی کشور کویت دچار سانحه شدند.

وی گفت: این دو شناور در مجموع 12 خدمه داشتند که شش نفر از آنها روز نخست حادثه توسط قایق ناجی هفت که از بندرامام خمینی (ره) در استان خوزستان به منطقه اعزام شده بود، نجات یافتند.

رییس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: از شش سرنشین لنج دوم نیز سه نفر توسط شناورهای عبوری نجات یافته و به کشورهای کویت و عربستان منتقل شده اند.

ابراهیم زاده خاطرنشان کرد که تشریفات بازگرداندن این افراد که دو نفرشان در کویت و یک نفر در عربستان سعودی هستند از طریق وزارت امورخاجه در حال پیگیری است.

وی گفت: باتوجه به اینکه سه نفر دیگر مفقودی در زمان حادثه به سمت کشور کویت شنا کرده اند امیدواریم زنده باشند و بر همین اساس موضوع از سوی دستگاه های ذی ربط مورد پیگیری قرار گرفته است.

ابراهیم زاده افزود: با مرکز هماهنگی جستجو و نجات کشورهای کویت و عربستان از طریق مکتوب و مکالمه ای برای اطلاع از سرنوشت سه نفر دیگر سرنشین شناور غرقه شده در ارتباط هستیم.

وی گفت: عملیات جستجو و نجات توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر پس از اطلاع از وقوع سانحه از طریق هوایی و دریایی به مدت سه روز انجام شد اما اکنون عملیات یادشده متوقف شده است.

ابرهیم زاده افزود: با توجه به اینکه باد خطرناک لیمر در بازه زمانی 15 تا 25 آبان در خلیج فارس می وزد همه شناورها بویژه شناورهای سبک مانند قایق و لنج های باری و صیادی که آسیب پذیری بالایی درطولانی شدن دریا دارند از سفر دریایی در این محدوده زمانی خودداری کنند.

۱۳۹۳/۸/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...