نسخه چاپی

عامل اسیدپاشی مزدور سرویس‌های خارجی

دستیار ارشد رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها اسیدپاشی‌های اخیر و عامل آن را از مزدوران سرویس‌های خارجی عنوان كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، حجت‌الاسلام علی یونسی دستیار ارشد رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره پیگیری موارد اسیدپاشی‌های اخیر در شهر اصفهان اظهارداشت: مسئله اسیدپاشی نباید تبدیل به یک مسئله جناحی و سیاسی شود چراکه این مسئله یک کار ضدملی است و خوشبختانه تمام جریانات سیاسی کشور آن را محکوم و سه قوه با آن برخورد کرده و قول داده‌اند عوامل آن شناسایی و با آنها برخورد شود.

وی افزود: قطعاً چنین کارهایی از یک ایرانی نمی‌تواند سربزند چرا که ایرانی‌ها فرهنگی ضدخشونت دارند و مردم ایران نفرت دارند که چنین کارهایی انجام شود.

دستیار ارشد رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها گفت: این مسئله هر چه باشد ریشه در فرهنگ ایرانی ندارد و از گروهک‌های ضدانقلاب و کشورهای خارجی الهام گرفته می‌‌شود و اگر عامل این مسئله یک ایرانی باشد متأثر و مزدور سرویس‌های خارج از کشور است و یک ایرانی نمی‌تواند چنین جنایتی را بیافریند.

حجت‌الاسلام یونسی درباره آخرین نتایج پیگیری‌های صورت گرفته درباره این مسئله گفت: هنوز چیزی در این باره اعلام نشده است، گمانه‌زنی هایی صورت گرفته و اقداماتی انجام شده است اما تا آنجا که من می‌دانم عوامل اسیدپاشی هنوز شناسایی نشده‌اند اما مطمئن هستم در نهایت اینها دستگیر و شناسایی می‌شوند.

وی افزود: متأسفانه جریان‌های سیاسی تلاش دارند در این مسئله به نوعی همدیگر را متهم کنند، به صلاح هیچ جریان سیاسی نیست که این نوع اعمال به فرهنگ و مردم ایران نسبت داده شود و هر چه هست به زیان امنیت ملی است و باید با آن مقابله شود.

دستیار ارشد رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها درباره برخی ناامنی‌ها در جنوب شرق کشور و احتمال حضور برخی از گروهک‌های تروریستی گفت: گروه‌های تروریستی در شرق کشور از قدیم بوده‌اند و تا حالا انواع و اقسام گروه‌ها در آنجا شناسایی و خنثی شدند. این مسئله چیز جدیدی نیست و نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی بر منطقه مسلط هستند و مهمترین کاری که ما باید بکنیم این است که برای مقابله و ریشه‌کنی کامل هر ناامنی از مردم بومی آنجا استفاده شود و این نکته‌ای است که من بر آن تأکید دارم.

۱۳۹۳/۸/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...