نسخه چاپی

راس: مذاكرات هسته‌ای احتمالا تمدید می‌شود

مشاور سابق رئیس‌جمهور آمریكا در امور ایران می‌گوید مذاكرات هسته‌ای جاری میان تهران و گروه موسوم به 1+5 به احتمال زیاد بار دیگر تمدید می‌شود.

به گزارش نما به نقل از فارس، «دنیس راس» مشاور سابق رئیس‌جمهور آمریکا در امور ایران، روز جمعه گفت بعید به نظر می‌رسد که مذاکرات هسته‌ای تا ضرب‌الاجل 24 نوامبر (سوم آذر) به نتیجه برسد و طرفین احتمالا بار دیگر مجبور به تمدید مهلت مذاکرات می‌شوند.

آقای راس که در نشست «سال پیش‌رو: 2015» به میزبانی شبکه «بلومبرگ» در واشنگتن صحبت می‌کرد، گفت: «احتمالا شاهد تمدید خواهیم بود. فکر می‌کنم پتانسیل گشایش در مذاکرات تا روز 24 نوامبر وجود دارد، اما زمان باقی‌مانده آنقدر نیست که بتوان این پتانسیل را به کار بست و آن را به یک توافق با جزئیات کامل تبدیل کرد.»

وی افزود: «بنابراین، حتی اگر شما به گشایشی هم دست یابید، همچنان نیاز به تمدید توافقنامه کنونی خواهد بود و حتی اگر چنین گشایشی هم رخ ندهد، باز شما از هر دو طرف خواهید شنید که "ما به اندازه‌ای پیشرفت کرده‌ایم که بتوان ادامه مذاکرات را توجیه کرد".»

ایران و گروه موسوم به 1+5 سال گذشته در شهر ژنو سوئیس به توافق موقتی دست یافتند که بر اساس آن مقرر شد طرفین تا پایان تیر ماه به توافق جامع دست یابند. عدم حضول توافق در مهلت مقرر موجب شد تا مذاکرات تا روز سوم آذر تمدید شود. با نزدیک شدن به این ضرب‌الاجل و پابرجا بودن اختلافات، بار دیگر گمانه‌زنی‌هایی از احتمال تمدید مذاکرات مطرح شده است. در توافق ژنو یک بار تمدید پیش‌بینی شده بود و به همین جهت ساز و کار تمدید مجدد هنوز مشخص نیست.

۱۳۹۳/۸/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...