نسخه چاپی

اوباما شهامت بیشتری نشان دهد، مذاكرات هسته ای به سرانجام می رسد

مارك بروزونسكی روزنامه نگار آمریكایی گفت: اوباما رئیس جمهوری آمریكا در این مقطع و با زمان كوتاه پیش رو، فقط با نمایش شهامت بیشتر و مذاكره كنندگان ایرانی نیز با نمایش هوشمندی بیشتر، خواهند توانست مذاكرات هسته ای را به سر انجامی كه هر دو در پی آنند، هدایت كنند.

به گزارش نما، این تحلیلگر مسائل خاور میانه در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه بحران های جاری خاور میانه از جمله مشکل داعش، معلول بی تدبیری اوباما در سیاست خارجی است، افزود، وی نه تنها نتوانست صلح و امنیت را به خاور میانه بازگرداند بلکه با سیاست های غلط خود نا امنی و آشوب را در منطقه به حد انفجارآمیزی افزایش بخشید.

وی گفت: به نظر می رسد اوباما دست کم برای آنکه نامی ماندگار از خود در تاریخ سیاست های خارجی آمریکا به جای گذارد، به حل مساله هسته ای ایران تمایل زیادی دارد، اما در این زمینه هم به دلیل ناتوانی در ایستادگی مقابل نئومحافظه کاران و جمهوری خواهان تندرو، تا کنون قدم های سست و نیمه کاره ای برداشته و نتوانسته است با گذشت یک سال از آغاز دور تازه مذاکرات این گفت و گو ها را با نتیجه ای قاطع به پایان برساند.

بروزونسکی با بیان اینکه 'رویاپردازی های همراه با ضعف اراده سیاسی اوباما، به شکست کامل همه سیاست هایش در شش سال گذشته منجر شد و او را به رهبری بی خاصیت به جهان معرفی کرد'، افزود: وی ثابت کرد حرف های شیرینی که پیش و پس از پیروزی در انتخابات سال 2008 به زبان آورد، جز رویاهایی دست نیافتنی برای او چیز دیگری نبوده است و حتی به شکست و ناکامی حزب دموکرات (در انتخابات مجلس سنا) نیز منجر شد.

بروزونسکی گفت: اوباما در آغاز ریاست جمهوری خود وعده های زیادی به مردم آمریکا و جهان داد که به مرور معلوم شد توان و تجربه لازم را برای عملی کردن آنها ندارد.

وی افزود: پایان بخشیدن به سلطه جویی های آمریکا در جهان و بویژه خاور میانه، دراز کردن دست آشتی به سوی ایران و حل موضوع هسته ای آن، صلح فلسطین و اسرائیل، تعطیل کردن گوانتانامو، اصلاح قوانین مالیاتی کشور و طرح بیمه های درمانی از جمله بسیاری از وعده های وی بودند که با گذشت 6 سال حتی یکی از آنها را تحقق نیافت.

۱۳۹۳/۸/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...