نسخه چاپی

اهداف بسیج از مسائل نظامی فراتر رفته

یكی از مراجع تقلید به دستاوردهای اقتصادی و نظامی بسیج اشاره كرد و گفت: امروزه از ظرفیت‌های بسیج به صورت مناسبی استفاده نشده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی عصر امروز در دیدار با سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: بسیج یک مسئله‌ای است که بعد از انقلاب اسلامی پایه‌ ریزی شد و قبل از انقلاب خبری از آن نبود، زیرا ضرورت‌های تشکیل این حرکت وجود نداشت.

وی ایجاد بسیج را یک حادثه مبارک در انقلاب اسلامی دانست و افزود: برکات زیادی از بسیج دیده شده است و اگر بسیجیان نبودند بسیاری از مسائل در نظام اسلامی زمین می‌ماند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه دشمن از بسیج 20 میلیونی در هراس است، مطرح کرد: اینکه بسیج از مسائل نظامی نیز فراتر رفته و به عرصه‌های مختلف از جمله فرهنگی،‌ تربیتی و اقتصادی ورود پیدا کرده است، جای شکر دارد.

وی به دستاوردهای اقتصادی و نظامی بسیج اشاره کرد و ادامه داد: نیروهای بسیجی جوان، مخلص، آماده و با انگیزه‌ سرمایه انقلاب اسلامی هستند اما امروزه از ظرفیت‌های بسیج به صورت مناسبی استفاده نشده است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به اینکه اگر برخی کشورها بخشی از سرمایه بسیج را دارا بودند، فعالیت‌های گسترده‌ای انجام می‌دادند، عنوان کرد: یکی از مسائلی که نباید در این سازمان فراموش شود مسئله آموزش رزمی است که سبب افزایش اقتدار نظام اسلامی برای ایستادگی در برابر دشمن می‌شود.

وی تاکید کرد: دشمن با استفاده از شبهه‌افکنی‌های خود به نیروهای بسیجی حمله می‌کند و آموزش عقیدتی راهکاری است که دشمن را در رسیدن به اهدافش ناکام خواهد گذاشت.

این مرجع تقلید در ادامه از دیگر برنامه‌های بسیج یاد کرد و گفت: این نیروها باید برای اینکه بهانه‌ای دست دشمن ندهند در عرصه‌های مختلف ورود پیدا کنند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی خاطرنشان کرد: حضور جمعیت 20 میلیونی در بسیج آسیب‌هایی نیز به دنبال خواهد داشت، اما بخشی از این آسیب‌ها طبیعی است و اگر این آسیب‌ها از میزان طبیعی بیشتر شود باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی در پایان تاکید کرد: بسیجیان در مساجد نیز باید به خوبی حضور و فعالیت داشته و رابطه این افراد با هیئت امنا باید رابطه فرزند و پدری باشد.

۱۳۹۳/۸/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...